Nog even afkicken, hoor!

13 november 2017 - Gorinchem, Nederland

Nou, vannacht om 1 uur precies opende we de deur van ons huis. En keken we verwonderd rond, wat een luxe weer, het is ook een andere wereld. We zullen de zee, bergen, blauwe luchten en het eten  wel erg missen. Chris wilde de geur van de pijnbomen in een fles meenemen.

We hadden een relaxte reisdag. Rond 10 uur namen we afscheid van Angeliki en Opa Nikos en het beestenspul. We rijden voor de laatste keer met de rode rammelkast naar Aeginastad, en parkeren op de afgesproken plaats aan de haven. Rood is de auto allang niet meer, maar bedekt onder een dikke laag stof. We doen nog een koffietje en een theetje en zien in de verte de ferry komen. De hoppers zijn aan hun laatste hop begonnen, van Aegina naar Piraeus.

Op het dek kijken we toe hoe Aegina steeds kleiner wordt en we steeds dichter bij het vaste land in de buurt komen. In de haven van Piraeus nemen we een taxi naar het restaurant waar we aan het begin van onze reis, ook zo heerlijk gegeten hebben. We hebben nog wat uurtjes om door te brengen want we vliegen pas om half negen. Het eten was weer geen teleurstelling en een waardig slot van onze vakantie. We zijn helemaal relaxt als het tijd is om de bus naar het vliegveld te pakken. In de verte naderen donkere wolken, vanaf morgen geven ze regen en lagere temperaturen aan. We hebben geluk gehad de laatste dagen met een stralende zon.

Na een hobbelige vlucht, zien we Suzi weer terug op P3. Ze was blij om ons te zien en bracht ons als een tierelier naar huis. Vandaag even weer alles in het gareel zien te krijgen. Wasje, boodschappen, en naar de kapper om die grijze indianenstreep weg te werken. Morgen moet ik er weer Pico bello bijlopen bij Rituals.

Ik zal het missen het vrije leventje, met veel plezier schreef ik elke ochtend over onze avonturen. Ik hoop dat jullie er ook van genoten hebben en dank voor alle leuke reacties! Als je bericht wil hebben wanneer er een nieuw verhaal op de site staat, dan kun je je eigen ook aanmelden op de maillijst ( staat naast het verhaal ). Ik zou dat heel erg leuk vinden! Blijf me volgen, ik zal nu niet iedere dag iets te vertellen hebben maar wel regelmatig. Ik heb met mijn Chrisje weer mooie herinneringen gemaakt en allemaal bedankt en tot gauw! Liefs Pippie!

1. Anja:
    13 november 2017
    Welkom thuis! Erg genoten van je verhalen en je foto's! xx
  2. Irma Verhoofstad:
    13 november 2017
    Welkom thuis en bedankt dat ik heb mogen meegenieten van jullie reis!
  3. Hannie Groen:
    Welkom thuis,
  4. Corrie Kuis:
    14 november 2017
    Welkom thuis we hebben genoten van jullie avonturen.
    En de mooie foto's.
  5. Frank:
    14 november 2017
    Zoals de andere mensen het ook al hebben verwoord, leuke reisverhalen en foto's. Je zou zo een column in reisgids kunnen schrijven, top. σας ευχαριστώ.....