Een "Beestachtige" Wandeling!

31 augustus 2017 - Gorinchem, Nederland

In de vroege morgen stap ik binnen bij mijn ouders. En ik zie dat de rugzak en toebehoren al klaar staan op een prominente plaats in de woonkamer. Na een goed teamoverleg werd er bepaald welke wandeling we zouden gaan lopen vandaag. Vaders kreeg nog een afscheidskus. En in een klein uurtje reden we over de overvolle snelweg richting het landelijke dorpje Nijnsel.

We gaan vandaag de Landschapsroute Sint-Oedenrode lopen. Nijnsel is ons startpunt, dit dorp is het kleine broertje van Sint-Oedenrode. We laten Suzi achter onder het wakend oog van de dorpskerk.Na een goede start zitten we helemaal in de wandelmood, alles werkt mee, niet te warm en niet te koud. En het allerbelangrijkste het is gestopt met regenen, de foto's zullen niet zo super worden maar het belangrijkste is dat jullie ons kunnen volgen.

We lopen een paar dorpsstraatjes door en zijn al gauw in het buitengebied. Onderweg hadden we direkt aanspraak en er werd volop gesjansd. Leuk die Brabanders! Ze waren een beetje op leeftijd dus ik liet ze aan moederlief over.

We steken het riviertje de Dommel over en komen langs mooie landhuizen en boerderijen afgewisseld door de maisvelden. Opeens moest ik toch even door mijn ogen wrijven of ik het allemaal nog wel helder zag. Ik zag namelijk een stel zebra's lopen en dat verwacht je toch niet in dit Brabantse landschap. Ze liepen daar gezellig in de wei met een stel herten. Een bijzonder gezicht, even verder op zien we nog een stel alpaca's, ezeltjes en een wilde bok. We waren toen toch echt even aan een pauze toe met al deze wilde beesten. En het kopje thee met pain au chocolat smaakten weer heerlijk.

Toen doken we het donkere Vresselse bos in en gelukkig geen wolven gezien, we zijn nu zo beestachtig bezig. Na even doorlopen kwamen we bij de Hazenputten uit , een mooi vennengebied. Daar een poosje gebleven en wat foto's gemaakt, al is het maar grauw weer. Er waren aalscholvers, lepelaars en reigers, maar ze wilden niet echt poseren.Na een prachtige eikenboomlaan kwamen we bij een echte ranch uit met vurige paarden. Deze route blijft ons verbazen.Later staken we weer het riviertje de Dommel over en kwamen we uit in het dorp. Het was weer een mooie belevenis.

1. Hannie Groen:
    1 september 2017
    Het verhaaltje bracht een lach op mijn gezicht, grappig beschreven en weer mooie foto's ondanks het donkere weer.