Boerenkool met Worst!

22 september 2017 - Gorinchem, Nederland

Zachtjes sluipt de herfst steeds dichter bij, de bomen beginnen te kleuren en de paden liggen vol met beukenootjes en kastanjes. Er hangt een lichte nevel in de morgen en de zon staat laag. De truien en jassen komen weer te voorschijn en thuis maken we het binnen gezellig. Erwtensoep en Boerenkool met Worst verschijnen weer op tafel.

Vrijdagmorgen staan we op een bospad in de buurt van de dorpen Riel en Alphen. We gaan weer een wandeling maken en we starten bij Landgoed De Hoevens. Eerst staan we nog een beetje te rommelen met de stappenteller, Moederlief heeft een nieuw hebbedingetje. Daarna vertrekken we met ferme pas, het eerste wat we zien is een prachtig veld met boerenkool, dat rustig ligt te wachtten op de eerste nachtvorst.

Daarna krijgen we een beetje een bijzondere afslag, de route loopt namelijk over de Natuurbegraafplaats De Hoevens. Een bijzondere sfeer en mooi om te zien. We gaan weer verder door statige lanen vol met oude eiken en beukenbomen. We ontmoetten nog wat leuke Lakenvelders en dan gaat het richting een klein vlonderpad met een bruggetje.Tijd voor een theepauze in het zonnetje.

Daarna gaan we weer verder en komen we op Landgoed Het Ooievaarsnest, het landgoed is al erg oud en vroeger waren hier ooievaars maar die zijn er al lang niet meer. Piep! Piep! We kregen van onze buren een berichtje Welkom in Belgie, aardige mensen die Belgen! We lopen weer verder langs manshoge varens die ook in de roestbruine tint van de herfst aan het verkleuren zijn.

Toen hadden we nog een leuk intermezzo, een mooie groep paarden in de wei. Ze waren helemaal niet schuw en waren erg nieuwsgierig. Ze liepen met ons mee en wilden volop aandacht, wat ze ook kregen. Probeer maar eens foto's te maken, moeilijk want ze staan echt niet stil, alleen als ze plassen. Het eindpunt kwam weer in zicht, het was weer een mooie afwisselende wandeling.

Nog even twee weetjes, we hebben 9,4 kilometer gelopen en de tweede "Ik lust echt geen boerenkool". Bahhhhhh!

1. Hannie Groen:
    24 september 2017
    Je wordt met iedere wandeling beter, de verhaaltjes doen niet onder voor de foto's, weer heel leuk gedaan.
  2. Anja:
    5 oktober 2017
    Mooi verhaal en prachtige foto's, ik blijf je (jullie) volgen hoor :-)