Het was weer een feestje!

16 oktober 2017 - Gorinchem, Nederland

Rond de klok van elven, parkeren we Suzi voor de deur van Jan en Annet. We worden direkt in de watten gelegd met koffie en kakelvers gebak. Na even bijkletsen, stappen we in de auto en gaan we richting Meijendel om te wandelen. Maar deze keer in een deel van het natuurgebied waar je zelfs kaartjes voor moet kopen, wat door Jan natuurlijk perfect geregeld is.

Al gauw laten we de drukte achter ons en is het stil, op het gekakel van Pippie na. Al speurend zijn we op zoek naar wild, duintje op en duintje af. Het is warm, heel warm, menig zweetdruppeltje parelt naar beneden. Eindelijk vinden we iets van een spoor, vol verwachting speuren we de omgeving af, maar er is in de wijde omtrek niets te zien. Na een flinke surviveltocht zijn we weer bij het beginpunt en lopen we richting de auto.

Op de parkeerplaats is het een compleet gekkenhuis. Het is herfstvakantie en al de kinderen en honden worden uitgelaten, zelfs de paardentrailers staan in de rij. Wij ontsnappen en gaan richting Den Haag, waar ons een ijskoude verrassing staat te wachtten. We gaan het Omniversum binnen, waar we een film gaan beleven van een ijsberenfamilie op de Noordpool. Een mooi contrast met het prachtige zonnige weer van vandaag. Maar ik vond het heerlijk even een koel rustig momentje om af te koelen van onze wandeling. Jan vond de film zo indrukwekkend, dat hij de ogen even sloot voor een lekker middagdutje.

Verkwikt en vol nieuwe energie stappen we weer naar buiten en gaan richting Scheveningen. Daar is helemaal de gekte toegeslagen, iedereen geniet van deze toegift van de zomer op 16 Oktober, heel bijzonder toch! Langzaam slenteren we over de boulevard, die prachtig opgeknapt is. In de verte de Pier met het reuzenrad en het beroemde Kurhaus. Er wordt op het strand volop gevliegerd, gesurfd, zandkastelen gebouwd en pootje gebaad. Scheveningen verrast me, er hangt een aanstekelijke maritieme vakantiesfeer. De lucht is blauw, het strand ligt er prachtig bij, de krijsende meeuwen en al die relaxte mensen. Coole strandtenten met namen als Bora Bora en Copacabana maken het plaatje compleet.

De zon gaat zachtjes onder en wij wandelen terug naar de jachthaven. Waar we ons installeren in de stoelen van Di Scorpa. Een Italiaans restaurant met een mooi uitzicht op de haven. Na een heerlijke anti-pasta en daarna een pizza, komt er toch een einde aan deze heerlijke dag. Het was weer een feestje om dit weer te mogen beleven!

1. Hannie Groen:
    19 oktober 2017
    Op naar je volgende actie, ik kijk uit naar je vakantie verhalen over een week.