Gek van Geluk!

10 december 2017 - Gorinchem, Nederland

Het was rustig in Huize Eleftheriadis de afgelopen week, een gemeen virus had me weer te pakken. Maar nu waren de stembanden aan de beurt en Pippie kon geen woord meer uitbrengen. En dat is wel héééél erg voor mij, maar lekker rustig voor Chrisje. Na 4 dagen van fluisteren, kwam er weer een beetje geluid uit, dus echt een " Gek van Geluk" momentje.

Zondag om kwart voor 9 werd ik opgehaald door Sharona. En gingen we met het gehele team van Rituals Gorinchem naar Dordrecht , waar we uitgenodigd waren voor een kerstbrunch. We parkeren in een parkeergarage en voegen ons bij de rest die al op ons stonden te wachten. In het oude postkantoor in het centrum van Dordrecht is sinds kort Restaurant Post gevestigd,wat zich in een korte tijd als een culinaire ontmoetingsplek heeft bewezen. We worden hartelijk ontvangen en het team van Rituals Dordrecht is ook al aanwezig. Na een klein toespraakje van Paul was het tijd om het brunchbuffet alle eer aan te doen. Er was een overvloed van heerlijkheden en het was weer een " Gek van Geluk" momentje voor velen. Daarna de uitreiking van de kerstpakketten en was het snel tijd om op te stappen want het weer verslechterde snel. En we wilde toch wel weer naar Gorinchem zien te komen.

En dat lukte natuurlijk, en binnen een half uur zat ik alweer in de auto, deze keer richting Kaatsheuvel. Maar nu werd het weer iedere minuut slechter, maar met mijn Chrisje achter het stuur had ik er alle vertrouwen in. Na een avontuurlijke tocht kwamen we heelhuids aan bij Vaders en Moederlief, die al op de uitkijk stonden.

We laten de mannen kaartend achter en wij vertrekken naar Tante Annetje om lekker taart te eten en haar te feliciteren met haar verjaardag. Na een gezellig uurtje glibberen we in Suzi naar Theater de Leest. Waar we afgesproken hebben met zusjelief om naar de film te gaan, en die film heet " Gek van Geluk". Een hele grappige film, geen hoogvlieger maar gewoon lachen.

Er was ook een indrukwekkende fotoexpositie over Aleppo in Syrië. Die hebben we nog even bekeken voordat de film begon. Aleppo is de grootste stad van Syrië en een der oudste steden ter wereld. Na het uitbreken van de Syrische burgeroorlog in 2011 werd Aleppo het toneel van hevige gevechten tussen de rebellen en het Syrische leger. De historische binnenstad is hierdoor volledig verwoest. De foto's tonen aan hoe mooi de stad was voordat alles verwoest werd. De wereld is compleet doorgedraaid, en laten we dus alle kleine geluksmomentjes koesteren. Die we eigenlijk iedere dag mee maken maar waar we niet bij stil staan.

Na de grappige film richting Kaatsheuvel voor een drankje en een hapje, en op ons gemak terug naar huis. Het was weer een dag vol "Gek van Geluk" momenten!

1. Hannie Groen:
    13 december 2017
    De dag goed weer gegeven, ik heb ook weer een gek van geluk middag met mijn dochters gehad.
  2. Jannie:
    14 december 2017
    Gezellig he dat je weer in nederland woond
    Kun je teminste weer leuke dingen doen met moeders.
    Nog veel plezier en fijne dagen