Het oersaaie Lingebos!

20 augustus 2017 - Gorinchem, Nederland

Na enige huishoudelijke activiteiten die helaas ook moeten gebeuren gingen we toch nog even op pad.Er was nog een stukje van het Vurensche Polderpad wat we nog moesten ontdekken. En een ontdekking was het zeker, wat was dat een afknapper, zo vreselijk saai, heeel veel groen en nog veel meer brandnetels. Ik heb het over het Lingebos. Het is een kunstmatig bos van ongeveer 115 hectare. Het is eind jaren zestig in opdracht van de overheid aangelegd als recreatiegebied voor de Randstad.

Voor de aanleg van onder andere het klaverblad bij Gorinchem en de verbreding van de A15 werd er zand gewonnen uit het Lingebosgebied. Hierdoor ontstond een recreatieplas. Aan de plas ligt ook Camping "De Lievelinge" wat wel een leuke camping voor kinderen is. Want ze bieden allerlei soorten van onderdak aan zoals Indianen Tipi's, Mongoolse Yurts, zigeunercaravans, boomhutten, legertenten en pipowagens.

Er is ook een speelbos met de naam De Kleine Waterlinie. Nou moet ik eerlijk bekennen dat ik dat nog het leukste vond van heel het Lingebos. Na een enerverende wandeling (dus niet ) stond Suzi weer geduldig op ons te wachten en morgen wacht ons weer een nieuw avontuur.