Ontmoeting bij Moeke!

19 mei 2018 - Gorinchem, Nederland

Zaterdagmiddag hadden we een leuke ontmoeting met vrienden Frankie en Patries bij Moeke. Moeke is de ontmoetingsplek in Ginneken. Iedereen komt graag bij Moeke over de vloer. 'Ik zit even bij Moeke' is ook het mooiste excuus om het wat later te maken. Wij gingen daar lunchen en het was weer oergezellig. Er was weer genoeg bij te praten sinds Januari, de laatste keer dat we elkaar gezien hadden.

Ginneken is een wijk in het zuiden van Breda, het is eigenlijk een klein dorp in een stad. Er hangt een gezellige aanstekelijke Bourgondische sfeer, en met zijn mooie panden en leuke aparte winkels is Ginneken zeker een bezoekje waard. Na de lunch was het tijd om even de benen te strekken. We lopen langs de Ginnekenmarkt richting Kasteel Bouvigne. Het landgoed dateert uit de vijftiende eeuw en bestaat uit een sprookjesachtig kasteel omgeven door drie bijzondere tuinen en een boomgaard.Ik wilde dolgraag de tuinen bezoeken, maar helaas alleen mogelijk doordeweeks.

We lopen over een brug waaronder het riviertje de Mark stroomt. Dit riviertje kronkelt door het prachtige natuurgebied het Markdal. Hier ga ik zeker nog een keer terugkomen om te wandelen. Langs het water staan veel uitgebloeide lisdoddes oftewel sigaren. Mooie statige landhuizen omringd door gazons met bloeiende rododendrons liggen aan het zachtstromende water. We lopen terug door een park, waar de rododendrons deze grauwe dag nog wat kleur geven. Nog even een bezoekje aan een antiek en curiosa zaak, met grappige brocante in een mooie tuin.

Nog een laatste kopje thee buiten op het terras bij Moeke. We spreken af om van de zomer naar Zeeland te komen. Het was weer een warme ontmoeting op deze grijze, kille voorjaarsdag.

1. Hannie Groen:
    20 mei 2018
    Leuk stadje, met mooie pandjes