Voorpret!

10 januari 2018 - Gorinchem, Nederland

Woensdag hadden we afgesproken met goede vrienden Jan en Annet. Om 11 uur zouden we elkaar ontmoetten op de vakantiebeurs in Utrecht. Gelukkig in dit moderne tijdperk heeft iedereen telefoon want anders hadden we elkaar nooit gevonden. De jaarbeurs heeft twee ingangen, zij stonden aan de ene kant te wachtten en wij aan de andere kant. Na deze leuke binnenkomer, was het wel tijd voor koffie.

We vleien ons neer op een Grieks terras, en weldra zitten we aan de ouzo in plaats van koffie. Onder de klanken van een Grieks muziekje, zijn we alweer snel druk in gesprek over alle vakantieplannen. En hebben alweer veel voorpret, al duurt het nog even voor het zover is. Het zal jullie niet verbazen dat het weer Griekenland wordt. En niet 1x, en niet 2x , maar 3x gaan we dit seizoen. En Chris als toegift nog een keertje extra.Na dit vrolijke Griekse intermezzo, lopen we verder over het Griekenlandplein. We worden bedolven onder de folders en informatie. Charmeur Jan is steeds zoek, want die blijft bij iedere mooie vrouw plakken!

Toen kregen we de hongerklop en moest er weer geluncht worden, met allerlei hapjes en een wijntje. Jan wilde nog naar Noorwegen, dus liepen we die richting op, maar eerst belandden we nog in een camper onderweg. Ook een grote droom van ons, die nog verwezelijkt moet worden. Eindelijk in Noorwegen aangekomen stond ik opeens oog in oog met een langharige mammoet of zoiets. Je maakt nog eens wat mee op de vakantiebeurs! Jan liet zijn eigen ook weer ompraten bij de stand van National Geografic om een klein abonnementje af te sluiten. Dan kon hij 2 vliegtickets winnen, het was nog even spannend want er waren maar weinig inzendingen. Maar helaas, niks!

Tot slot eindigen we bij de swingende klanken in het Caribisch gebied. Op het eind nog een lekkere cocktail en sluiten we deze middag in tropische sferen af. Ik geniet alweer volop van de voorpret om in April weer naar Griekenland te gaan. Hopelijk reizen jullie weer met ons mee!

1. Annet v gelder:
    11 januari 2018
    Gezellig Petra en Chris , jullie hebben goede vooruitzichten.
  2. Hannie Groen:
    11 januari 2018
    Wij hebben onze tijd gehad, maar een beetje jaloers ben ik toch, Griekenland was ook ons favoriete land, geniet er maar van als het zover is.
  3. Corrie Kuis:
    12 januari 2018
    Veel plannen voor dit jaar. maar liefst 3 keer naar ons geliefde Griekenland.
    Gezellig hoor.
  4. Moniek Aerts:
    12 januari 2018
    Super ... leuk verhaal ... en vooral een geweldige reis toegewenst x