Zeeland en een vleugje Marokko!

21 januari 2018 - Gorinchem, Nederland

Zaterdag aan het einde van de middag vertrekken we naar Zeeland. Onze welbekende vriend Frankie mag zichzelf bij de club van de vijftigers aansluiten. En om dit heugelijke feit te vieren geeft hij een feestje in het bekende café The New Inn in Goes. We arriveren rond de klok van zes in het gezellige huis van Frank en Patricia, we kletsen even lekker bij en vertrekken daarna naar het café. Algauw stromen de gasten binnen, en het feestvarken wordt verwend met de meest vreemde cadeaus. Hij krijgt een bijzondere kijkdoos, alleen geschikt voor mannen , en ze krijgen allemaal rode oren en een big smile als ze in die doos turen. De stemming zit er al gelijk goed in. Opeens zie ik een contrabas, banjo en een gitaar in de deuropening verschijnen. Johnny Cash en zijn vrienden komen Frankie verrassen met zijn favoriete hilly billy muziek. En ze spelen en zingen er lustig op los.

Pippie haakt aan het eind van de avond af, en ik rijd in Suzi naar ons logeeradres. In die twee kilometer slaag ik er ook nog in om te verdwalen. Even spookrijden en ik heb de weg weer terug gevonden, en zo vind ik toch mijn logeerbedje. Om half 3 's nachts arriveren de andere, en Chrisje kruipt op z'n inklapbare bedje, niet wetende dat later de achterkant met een klap ineen zou storten.

Na deze enerverende avond en nacht,werden we ook nog verwend met een lekker ontbijtje. Ondertussen werden de cadeaus nog eens goed bekeken. Frank showde zijn nieuwe onderbroek, zie de foto voor het resultaat! Hilarisch! Daarna was het tijd om afscheid te nemen en gingen we op weg naar onze volgende stop.

Karim en Coby, ook vrienden uit onze beginperiode in Goes. Aantal jaren niet gezien maar de ontmoeting was weer als vanouds, warm en hartelijk. Toen woonden ze nog in Yerseke, maar ondertussen hebben ze dat mooie Zeeuwse mosseldorp verruild voor het stadse Goes. Vele verhalen over Marokko en Griekenland passeren de revue, en ondertussen wordt er ook nog lekker gekookt. Wij zijn een paar jaar geleden een weekje op avontuur in Marokko geweest, en het smaakte zeker naar meer. De prachtige kleuren, de rauwe natuur, het licht, de geuren en de architectuur. Maar vooral de mensen hebben een onuitwisbare indruk gemaakt. We hebben vanmiddag weer een vleugje Marokko mogen beleven in het Zeeuwse Goes.

We hebben weer een fantastisch weekend meegemaakt, wat hebben we toch geluk met zulke lieve vrienden om ons heen! Bedankt Frankie, Patricia, Karim en Coby!

1. Hannie Groen:
    23 januari 2018
    Zo te zien, een leuk weekend gehad
  2. Corrie Kuis:
    24 januari 2018
    Wat een leuk weekend. Fijn om oude vrienden weer te zien.
    Het zag er gezellig uit.
  3. Coby:
    24 januari 2018
    Prachtig beschreven Petra, en het was heerlijk om jullie weer te zien! 💋💋
  4. Annet v gelder:
    24 januari 2018
    Heel leuk om te lezen Petra. zo blijven we ook een beetje op de hoogte wat jullie zoal doen. Het zag er heel gezellig uit.