Afscheid van Limnos!

19 juni 2018 - Lemnos, Griekenland

Er is een tijd van aankomen , maar ook een tijd van vertrekken. Die is voor ons aangebroken. Vanavond om 18.00 nemen we de boot terug naar de vaste wal. Vanochtend een laatste ontbijtje op ons terras. Daarna gaan we eerst nog een paar uurtjes naar het strand. We hebben de smaak te pakken! Er is een grote zeilschool op Platy Beach, dus daar vleien we ons neer op de ligbedjes. Hier is altijd iets te koekeloeren.

Een kleuterklasje krijgt instructies voordat ze in kleine groepjes hun eerste zeilles krijgen. Zo leuk om te zien. Beginnende surfers staan te stuntelen om op hun surfboard te blijven staan en hun zeil omhoog te krijgen. Twee dames zitten relaxed op de watersofa en worden in grote snelheid achter een speedboot aangetrokken. Er wordt gepeddeld in kano's, gezeild,en gesurfd dat het een lieve lust is. Er hangt een leuk beachsfeertje. Soms gaat het ook wel eens mis en kapseist er een zeilboot.

Dan is er groot alarm, en het reddingsteam rukt uit. Het is net of we naar een aflevering van Baywatch zitten te kijken. Twee Griekse Pamela Andersons sprinten naar een speedboot en met vol gas varen ze richting de twee in het water. Aan de echte Pamela Anderson kunnen ze niet tippen. Die is niet te evenaren in haar hoog opgesneden rode badpak en haar in het ooglopende voorgevel. Na deze spannende aflevering van Baywatch gaan we terug naar ons hotel om te pakken en een kleine siësta.

We gaan nog een keer lekker eten bij Maria op het pitoreske dorpsplein in Platy. In een slakkegang tuffen we naar de haven om op onze boot te wachten. Chris rijdt de Sprinkhaan aan boord, en boven op het dek nemen we afscheid van Limnos (video). Wat een apart eiland was dit weer. Misschien qua natuur iets minder spectaculair, maar dat maakte de gastvrijheid van de bewoners en het heerlijke eten meer dan goed. Toch was er genoeg te ontdekken. De Sprinkhaan brengt ons weer veilig voor de deur van het ouderlijk huis in Kallyfitos waar we tien dagen geleden vertrokken. Het lijkt veel langer, zoveel hebben we weer beleefd. De komende dagen gaan we hier de buurt onveilig maken.

1. Hannie Groen:
    20 juni 2018
    Weer een eiland wat je kunt afvinken van jullie verlanglijstje.