Het boze oog heeft ons gevonden!

4 november 2017 - Póros, Griekenland

Vanochtend om zes uur toen we uit bed stapten, donder, bliksem en regen. Ik had al een vreemd voorgevoel over deze dag, en mijn gevoel heeft me niet bedrogen. Met onze koffertjes stappen we in de taxi die keurig op tijd arriveerde bij het appartement. Precies om 7 uur arriveren we bij de haven om de ferry van half acht te nemen.

Tot onze schrik en met ons vele anderen, vaart de ferry om klokslag zeven weg van de kade. Dan breekt de hel los,iedereen begint te schreeuwen, in paniek naar de havenpolitie te bellen,toeteren en te schelden op de medewerkers van de ticketoffice. Want op de vertrekborden staat duidelijk vertrek half 8 en wij hebben gisterenavond zelfs nog de havenpolitie gebeld voor een dubbelcheck. Dit was namelijk de enige ferry naar Aegina, morgen middag gaat pas de volgende om kwart over twee.

Nou,het boze oog heeft ons echt gevonden! Het boze oog is een blik waarvan geloofd wordt dat hij andere problemen kan bezorgen. Geloof in het boze oog kwam al voor in het Oude Griekenland. Het "boze oog" wordt ook als een naam gebruikt voor een bepaald amulet, " de nazar", dat wordt veronderstelt het kwaad weg te kijken. De blauwe kleur van het amulet wordt al sinds de vroegste tijd geacht een zuiverende kleur te zijn.

Nou,daar staan we dan! We gaan terug naar ons hotel en gaan nog maar een poosje slapen. Morgenmiddag nemen we nu de boot en anders gaan we maar zwemmend over. We maken er maar een luie dag van, het regende heel de ochtend, in de middag klaarde het op.Ik maak nog een leuke wandeling langs het strandje van Askeli en de camera klikt er lustig op los.

Om een uur of zes lopen we nog naar Porosstad en gaan we eerst nog een aperitivo drinken. Ik facebook er even lustig op los, ik snap het allemaal niet zo, maar komt vanzelf goed en heb er al weer een paar vrienden bij. Daarna gaan we naar een restaurantje waar live muziek zou zijn. Nou dat was een grote sof, muziek begon pas laat en eten niet lekker.

Mijn voorgevoel heeft me niet bedrogen, tijd om mijn hoofd onder de dekens te verstoppen en alles te vergeten. Morgen another day in paradise!

1. Corrie Kuis:
    5 november 2017
    Nou nou wat een pech. Maar met die ferry kan je van alles verwachten. Volgende keer beter.
  2. Hannie Groen:
    5 november 2017
    Ondanks het boze oog toch nog een leuk stukje geschreven en mooie foto's, hopelijk dat de ferrie van middag wel op tijd vertrekt.