Dwaaltocht over Poros!

31 oktober 2017 - Póros, Griekenland

Het is nog schemerig buiten, ik worstel me onder een kluwen dekens en een afzakkend laken uit. Ik kijk om het hoekje van het gordijn wat zullen de weergoden voor ons in petto hebben. De wolken hangen laag en de zee is donker van kleur. Prima weer voor een mooie wandeltocht over het eiland!

Er gaat enige tijd overheen voordat we startklaar staan. Chrisje de rugzak en ik de camera, eerlijke verdeling tóch! We hadden een mooie route gevonden op de wandelkaart. Een tocht van 10 km. naar de Tempel van Poseidon en een andere weg weer terug. Het startpunt is aan de baai van Askeli, vlakbij dus.

Het gaat direkt al gestaag klimmend omhoog, we laten de laatste huizen achter ons. Hier heerst de stilte, alleen de wind, vogels en de zee. We turen op de kaart maar het is snel duidelijk dat het een dwaaltocht gaat worden. Chris zegt; Gewoon omhoog, achter die heuvel is de tempel. Enigzins wantrouwend zeg ik; Weet je het zeker, schat? Ik ben de vorige wandeling bij de vuurtoren niet vergeten!

We lopen gestaag klimmend door, ik ben trots op mijzelf. Ik heb nog niet geklaagd, geschreeuwd of getierd. Maar die tempel is in geen velden of wegen te zien en die zullen we ook niet vinden. Na enig overleg volgen we een weg naar beneden en komen we weer in de bewoonde wereld uit. Nou, kun je op Poros zomaar niet verdwalen want het eilandje is maar 50 vierkante km. groot.

Via een asfaltweg komen we vlakbij Porosstad uit en gaan nog een poosje terrasje hangen. Chris had al gauw aanspraak, wat ik best vond. Heb ik even rustig de tijd voor mijn overpeinzingen. Het is hard werken om jullie iedere dag een avontuur te vertellen.

Nog even geappt met Snelle Jelle, die gaat vandaag vertrekken voor een groots avontuur in Australië, ik had zo met hem mee gewild. Nog even gezwaaid met Jumping Wietse mijn jongste neefje, ook een lieverd!

We gaan richting het appartement maar de lokroep van de taartenwinkel is te sterk. Het gebak geurt ons tegemoet en de taartjes roepen; Eet mij! Eet mij!

Na nog een stief kwartiertje wandelen zijn we weer thuis, waar we in de relaxstand gaan. Vanavond nog een lekker etentje en het was weer een enerverende dag op het prachtige Poros!

1. Hannie Groen:
    1 november 2017
    Je verhaal en je foto's weer gelezen en gezien, ga zo door, ik geniet met jullie mee.