Een Goede Flow!

1 maart 2020 - Gorinchem, Nederland

Vrijdag 28 Februari

Je hebt wel eens van die dagen dat alles klopt. Ik zat die vrijdagmorgen direct in een Goede Flow. En laat toch Moederlief ook in de juiste stemming zijn voor een Flow. Nou, de dag kan niet meer stuk.

Ik hoor jullie denken; Heb je haar weer! Wat is een Flow? Als je een Flow hebt, dan verkeren je hersens in een gelukzalige toestand. Nou, daar houden deze meisjes van hoor. Mensen zijn het gelukkigst als ze in een staat verkeren waarin ze helemaal opgaan in de activiteit waarmee ze bezig zijn. Je bent creatiever, gemotiveerder, alert en geconcentreerd.Je komt ook in aanraking met je ‘inner voice’, dus beter luisteren naar jezelf. Dus de uitdrukking ‘Go with the Flow’ is een soort tegenhanger voor de ‘ratrace’ van de westerse cultuur. Flow zorgt er bijvoorbeeld voor dat we minder worden gehinderd door die bezorgde piekerstem in ons hoofd.

Dus we gingen relaxed op pad. Suzi reed als een zonnetje, de Wegwijs Trien deed gelukkig haar mond weer open zodat we op het juiste punt uitkwamen. Dus alles klopte, deze koude vrijdagmorgen. We zaten in een Goede Flow. Ik parkeer in de berm bij een bruggetje over het riviertje de Reusel in het dorp Baarschot. Het is soppen geblazen, daar aan de oever van de Reusel. Nat! Nat! De waterstand is torenhoog en het water kolkt en stroomt met een vaart door het riviertje. Aan het einde van het pad slaan we rechtsaf, het paars van de Kleine Maagdenpalm trekt mijn aandacht. Mooi. Verscholen in het groen liggen oude boerderijen.

Klein stukje verderop, zien we de weidevarkens van Plattelandsbedrijf ‘Den Elshorst’. Ik kan jullie vertellen deze scharrelaars verkeren in een Supergoede Flow. Ze zien er uitermate gelukkig uit en knorren er lekker op los. Het ene varken sabbelt aan het oor van het andere varken, ze houden wedstrijdjes wie er het mooiste krulstaartje heeft. Ze wroeten en graven lekker in de modder. Een jonge rozige meid ging er maar eens lekker bij zitten, vies was ze toch al. Nou, ik raakte echt in een Flow, ik verloor al het besef van tijd en kon heel de dag wel naar die gelukzalige varkens kijken. Maar Moederlief riep me weer terug naar de realiteit, we moesten verder met onze wandeling.

Het is mooi hier, groene velden en bosgebied wisselen elkaar af. Op een pad zie ik een boom met ogen. Ook weer bijzonder. We naderen Landgoed De Utrecht en slaan links een smal pad in. Al de bomen staan hier dicht op elkaar, het is een produktiebos. In dit donkere bos hangt een sombere, mysterieuze sfeer. Ik kijk steeds over mijn schouder en schrik van elke krakende tak. Hier houden wij niet van, dit is niet goed voor onze Flow. Wegwezen hier.

Bij een stil bosven hebben we even een meditatief Flow momentje. We zijn weer goed bezig. Daarna komen we in een echt stiltegebied, hier zie ik heel veel Gele Trilzwammen in diverse stadia van klein naar groot. Eigenlijk is het maar een vies drillerig ding, maar de kleur maakt alles goed. Verder door een mooi sparrenbos en dan staan we voor een zwaar overstroomt pad. Dit gaat ons niet lukken en we zijn genoodzaakt een andere weg naar het eindpunt van onze wandeling te zoeken.

Dat lukt deze keer allemaal prima zonder te verdwalen. Het was weer een leuke afwisselende wandeling. Wandelen is ook verslavend dus wij zitten zeer regelmatig in een Goede Flow! Probeer het ook eens! 😊

1. Angelique:
    Goede flow
  2. Hannie Groen:
    1 maart 2020
    Ja Pip, we zaten in een goede flow, weer mooi verteld en mooie foto's.
  3. Ineke:
    1 maart 2020
    Ziet er weer gaaf uit dames. Op naar het volgende avontuur.😎😘
  4. Petra Eleftheriadis:
  6. Petra Eleftheriadis:
    Dank je! Groetjes van ons😊🙋‍♀️
  7. Wilma:
    1 maart 2020
    Leuke foto,s Petra vooral die zwammen en die gele drab dat heb ik zelf nog nooit gezien,maar wat een drassige paden ik krijg het al koud als ik jullie daar zie aan modderen.
    Maar een mooi verhaal Bedankt Petra zou blijf ik ook in een flow😄
  8. Petra Eleftheriadis:
    2 maart 2020
    Dat is ook de bedoeling, dat je in de Flow blijft! 🍷😉 Morgen weer op pad.
  9. Anja:
    2 maart 2020
    Prachtig verhaal! Ondanks de nattigheid in de goede flow, da's mooi! Xx
  10. Petra Eleftheriadis:
    2 maart 2020
    Als we wandelen zijn we altijd in een Goede Flow, maakt niet uit wat voor weer het is! 😘🙋‍♀️
  11. Wilma:
    3 maart 2020
    Smaak het niet te nat 🍷🍷🍷🍷😅😅😅😅