De hoppers zijn naar Aegina gehopt!

5 november 2017 - Aegina, Griekenland

Vandaag lijkt een betere dag te worden, de zon schijnt en de lucht is stralend blauw. Chrisje is vanochtend vroeg al koffie gaan drinken in Porosstad en ik lummel een beetje rond. Later een ontbijtje op het terras in de zon en met een weemoedige blik neem ik afscheid van Askeli Bay.

De taxi rijdt weer voor om 1 uur, dus ruim op tijd voor de boot van kwart over twee. Even nog een drankje op een terrasje en dan is toch echt het afscheid gekomen van het mooie Poros. De ferry komt in zicht en legt aan in de haven, we spoeden ons aan boord en gaan lekker boven aan dek zitten. We varen langs Russian Bay, een laatste blik op mijn rotsige Petra Island en de vuurtoren.

We hebben nog een stop in Methana en daarna varen we door naar het eiland Aegina. Aeginastad ziet er schilderachtig uit en het is druk met toeristen uit Athene die een kort bezoek aan het eiland brengen. We nemen de bus van vier die brengt ons bijna voor de deur van ons hotel in Agia Marina.

Hotel Delfini is een oud familiehotelletje, we worden al opgewacht door eigenaresse Angeliki. Een oude opa, de waakhond Boris en een aantal katten maakt het Griekse plaatje compleet. Hier gaan we het de komende dagen wel redden. We gieren van de honger dus direkt op zoek naar een restaurant. Er is niet veel keus meer,maar vinden toch een restaurant met een mooi uitzicht op zee. Er wordt ook een Griekse bruiloft gevierd en het is een dolle boel, met muziek en dans.

Daarna een beetje geinstalleerd en wat plannen gemaakt voor de komende dagen. We hebben er weer zin in! Reizen jullie weer met ons mee?

1. Hannie Groen:
    5 november 2017
    Het ziet er weer goed uit, ik ben erg benieuwd naar het vervolg.