Er was geen Klik!

12 februari 2019 - Gorinchem, Nederland

De klik was er gewoon niet vandaag tussen mij en de camera. De liefde was even over.

Vanochtend rond half 10 parkeren we achter de dorpskroeg in Gemonde. Dit gehuchtje ligt genoeglijk tegen St.Michielsgestel aan genesteld. Ze hebben duidelijk een klik. Flink doorlopend wegens de kou wandelen we Gemonde uit en komen langs een aantal boomkwekerijen met flinke exemplaren. Ik loop te klooien met de camera, ik krijg het beeld niet scherp. Alle knopjes geprobeerd maar we hebben vandaag duidelijk geen klik.

We komen uit bij de ons bekende Dommel en zien tot onze verrassing een omgeknaagde boom door een bever. Bijzonder. Maar helaas geen spoor van dit aparte dier. We struinen verder over het paadje langs dit mooie riviertje. Aan de overzijde zien we de achterkant van Huize Zegenwerp. Een bijzondere roep klinkt over het water, hoog in de bomen zitten twee aalscholvers, ze zijn verliefd, ze hebben duidelijk een klik.

Er volgt een modderig pad langs een wal vol hoog riet en we komen uit op een weggetje met een aantal boerderijen. Een kalf kijkt ons nieuwsgierig na, de moeder kijkt waakzaam toe. Weer komen we uit bij de Dommel, dan zie ik toch wel iets heel bijzonders. De Brabantse Titanic. Of het schip “Dommel”waardig is, vraag ik me toch wel af, gelukkig drijft er geen ijsberg in de Dommel. Dan eindelijk een bankje, wel een beetje een vreemd bankje. De helft hangt boven het water, wel handig om je hengeltje uit te gooien. Maar moeilijk om plaats te nemen. En ik blijf maar prutsen aan die camera, maar de juiste klik ..........Nee!

Bij een grote boerderij, is duidelijk de lammertijd aangebroken. We zien de eerste lammetjes van 2019 buiten rond huppelen. Leuk. Een schaap ligt in barensnood in de wei, Zusjelief gaat de boer waarschuwen. Langs een grappig kapelletje komen we weer uit in Gemonde. Het was weer een leuke wandeling in het hart van Brabant.

En die klik komt wel weer, want ik heb de oorzaak gevonden. De schuldige is mijn Griekse Adonis, hij heeft een beetje zitten spelen met mijn camera. Dus we hebben even geen Griekse Klik...........😈😈.

1. Angelique:
    13 februari 2019
    Leuk verhaal iets minder scherpe foto,s maar dat komt goed de volgende keer , en geef je griekse adonis maar iets anders om te spelen 😜😄😂
  2. Hannie Groen:
    13 februari 2019
    Ik sluit mij bij Angelique aan, een leuk klik verhaal maakt alles goed ondanks de foto’s.
  3. Corrie Kuis:
    13 februari 2019
    Wat een leuk verhaal van jullie drieën. Wat hebben jullie het toch gezellig. En de foto's vallen wel mee hoor. Wij vinden ze mooi.
  4. Hennie Kuis:
    18 februari 2019
    Ja ik vind de foto's ook heel mooi, als ze nog mooier waren geweest, had het niet meer geloofwaardig over gekomen dus goed gefriemeld Chris haha 😂