Het laatste genieten is begonnen!

11 november 2017 - Aegina, Griekenland

Laatste volle dag op Aegina, het is weer tijd om zachtjes aan de spullen te pakken. En weer terug te gaan naar ehummm orde en regelmaat. Maar we zijn nog niet weg, ik dacht er een relaxt dagje van te maken.  Maar Chrisje dacht daar anders over, hij wilde nog afscheid nemen van de Tempel of Afaia.

Nou vertrekt er net boven het hotel een wandelroute naar de tempel, dus de wandelschoenen maar weer opgezocht. Het eerste wat ik zag was dat de route steil omhoog liep. Grote zucht en het was weer warm! Na een uurtje afzien had ik mijn sodawatertje wel verdiend op het terras. Chrisje ging nog even een praatje maken met de tempel maar ik bleef zitten. Genoeg gedaan voor vandaag, Pippie is aan vakantie toe!

Daarna liepen we in een marstempo naar beneden, linearecta richting terras om daar voorlopig niet meer weg tegaan.Later alle spullen een beetje geordend want het was een complete chaos in de koffers. Rond 5 uur nog voor een laatste etentje naar Aeginastad. Nog een wandelingetje over de promenade richting de haven, even de tijd voor de boot gecheckt. De boot vertrekt nog steeds om 12 uur morgenmiddag en die moeten we echt halen. Het was weer een hele drukte in de haven , vol bussen met vertrekkende bedevaartgangers. Je kijk je ogen uit, zelfs bij de ferry's op de kade staat nog een kerkje. Waar het laatste geld wordt gedoneerd.

Toen richting taverne en het was weer smullen enigzins lacherig gingen we nog wat zoets halen in de pattisserie. En toen weer voorzichtig rijdend terug naar Aghia Marina. Het is een bochtige weg en in het donker is het toch erg opletten. Het zit erop , morgen nog een relaxte reisdag dat hopen we maar, want we zijn nog niet in Nederland.Maandagochtend vanuit Gorinchem zullen jullie lezen wat we de laatste dag nog beleefd hebben. Ik heb maar een amulet aangeschaft om ons tegen het boze oog te beschermen!

1. Anja:
    12 november 2017
    Prachtig Petra, wij hebben ook de wandeling van Agia Marina naar de tempel gemaakt, leuk! Fijne dag nog en goede terugreis!
  2. Corrie Kuis:
    12 november 2017
    Het was prachtig we zullen jullie avonturen missen. Wij wensen jullie goede reis naar huis.
  3. Hannie Groen:
    12 november 2017
    Volgens mij hebben jullie een leuke vakantie gehad en nu weer terug naar huis, ik verheug mij weer op onze wandeltochten.Als je thuis bent, kijk dan in de koelkast, daar ligt een verrassing.
    Goede reis