Losse draadjes!

26 april 2018 - Rhodos, Griekenland

De tijd begint te korten, er zijn nog een paar dingen die we nog willen bekijken; de zogenaamde losse draadjes. Via de snelste weg gaan we naar de westkust. We willen de antieke stad Kamiros nog met een bezoek vereren. Maar dat bezoek duurde welgeteld 1 minuut, we zagen het gekkenhuis bij de kassa en weg waren we weer. Draadje nummer 1 is afgehandeld.

Langs de kustweg, met mooie uitzichten op zee, zien we in de verte Kastro Kritinía al opdoemen. Dit is de best bewaarde vesting van de johannieters. De burcht maakt vooral indruk om zijn spectaculaire ligging op de steile rotsen. Zwetend sjokken we de trap op, gelukkig niet zo heel steil maar boven slaan we steil achterover van het prachtige uitzicht. Draadje nummer twee was de moeite waard.

Na dit letterlijke en figuurlijke hoogtepunt gaan we weer verder op de nu kronkelende weg door de dichte pijnboombossen. Hoofd kaartlezer had een verlaten gehucht gezien op de kaart, daar moest Pippie meer van weten. Het gehucht Lakki is omringd met een lappendeken van stukjes grond met wijnstokken. We hobbelen over de onverharde weg en alleen een hond rent een stuk achter de Panda aan. Nu we hier toch zijn, rijden we door naar Glyfáda Beach. Maar dat kan ons niet zo bekoren. Draadje 3 is ook onderzocht.

Panda begint te praten tegen ons. Piep! Piep! Tegenwoordig praten al die nieuwe auto's, ze zeggen zelfs dat ze dorst hebben. We zitten vlakbij het wijndorp Émbona, Panda krijgt wat te drinken, en wij gaan nog even op bezoek bij de taverne met de man met het vettige staartje en de twee tanden. Hij was blij om ons weer te zien. We hebben besloten dat de draadjes op zijn.

Na een klein lunchje, lekker koel op het terras, besluiten we richting hotelletje te gaan. Maar dat gaat nooit zo snel bij ons. We zagen onderweg dat we een doorsteek konden maken om weer sneller richting de oostkust te komen. Tuurlijk doen we dat. Nou het leek de Camel Trophy wel. We gingen zelfs door een stromend beekje met de Panda. Het landschap lijkt zelfs een beetje Afrikaans, de heuvels zitten vol met ijzererts en kleuren donkerbruin. Nou dit was een extra leuk draadje.

Morgen gaan we nog een dagje relaxen aan het strand en dan zit het erop. We hebben het gevoel dat we het echte Rhodos hebben leren kennen, en alle bijzondere plekjes hebben gezien en uitgeplozen.

1. Hannie Groen:
    27 april 2018
    Het was weer mooi Pip, ik heb genoten van je verhaaltjes en je foto's, morgen goede vlucht naar huis.
  2. Angelique:
    27 april 2018
    Nog een fijne dag aan het strand 🏖 , en een goeie vlucht terug ✈️ Ik heb weer van je foto ,s en je verhaaltjes genoten .😘
  3. Annie:
    27 april 2018
    Wat een energie!!! Goeie reis naar huis!!!
  4. Corrie Kuis:
    27 april 2018
    Het waren geweldige avonturen, en prachtige foto's. We hebben genoten. Wij wensen jullie goede reis naar huis. En dank jullie wel dat we mee mochten reizen op Rhodos.
  5. Anja:
    27 april 2018
    Ik sluit me helemaal bij iedereen hierboven aan. Ik heb ook genoten van je verhalen, je foto's, van Rhodos :-) Goede terugreis en thuiskomst! Xx