Ohhh! What a night!

30 oktober 2017 - Póros, Griekenland

Ik ben klaarwakker. Het is nacht, pikdonkere nacht en stil, doodstil. Op een vreemd verontrustend geluid naast me. Mijn Griekse Adonis maakt zeer vreemde geluiden, en ik kijk ongerust naar hem. Het bromt, piept, kraakt, kreunt en knort.........conclusie SNURKT! Wat kunnen mannen toch vreemde geluiden produceren. Het wordt een zware nacht!

Vanochtend zijn we gaan wandelen boven Porosstad. Daar loopt een kleine wandelroute met prachtige vergezichten op de andere eilandjes. We klimmen de trappen op door kleine schilderachtige straatjes. Bougainvillea bloeit nog weelderig tegen de oude gevels. Boven aangekomen piept de zon net een klein beetje tussen de wolken door. Het pad volgend komen we langs hele grote rotspartijen, gewoon schitterend. We eindigen bij een klein kerkje op de top, vanaf daar gaan we met de trap weer richting de haven.

Poros bestaat eigenlijk uit twee eilanden, namelijk Sferia en Kalavria. Sferia is het kleinste eiland, het is een vulkanisch eiland, hierop is het grootste deel van de hoofdstad Porosstad gebouwd. Het grotere eiland Kalavria is het vruchtbare, fraai begroeide deel van Poros. Tussen de twee eilanden is een smal kanaal, de twee eilanden zijn met een brug verbonden.

We nemen een broodje en een sapje en springen op de brommer. Het noordwesten wacht op ons om ontdekt te worden. De bromtol heeft er zin in en snort er lustig op los. We komen langs een piepklein strandplaatsje met de naam "Limanaki tis Agapis", dat haventje der liefde betekent. Wat kunnen de Grieken toch toveren met woorden. Romantisch! Prachtige dennenbossen passeren we en mijn ogen maken overuren om alles op te nemen.

Binnendoor komen we weer terug in Porosstad. Waar we direkt naar de taartjeswinkel gelokt worden. Met lekkere appel en chocoladecake keren we huiswaarts. Het is even goed zo!

's Avonds gaan we naar een traditionele vistaverne. Het eten is puur, eenvoudig maar verrukkelijk van smaak. Chrisje smult van zijn visjes en de kattenfamilie hangt al bedelend om ons heen. Dit is Griekenland op zijn best! Ohhh! What a day!

1. Jelle Jonker:
    Geniet ervan!! Klinkt geweldig
  2. Hannie Groen:
    31 oktober 2017
    Ik wordt gewoon jaloers op jullie, wat een mooie foto's weer, op naar de volgende aflevering.
  3. Corrie Kuis:
    31 oktober 2017
    Wat een geweldige verhalen en foto's wij zijn echt heel jaloers op jullie.
    Maar we genieten met jullie mee. Wat is het toch een geweldig vakantie land.