Toeren langs de kust!

22 april 2018 - Rhodos, Griekenland

Na een ontbijtje met vers brood, Griekse kaas en tomaten gingen we er weer vandoor. We rijden langs de kustweg richting het zuiden. Het is warm vandaag, geen wind en de zon brandt. Het is oneerlijk verdeeld, Chrisje wordt steeds bruiner en Pippie roder. Hoe verder we naar het zuiden rijden, hoe rustiger het op de weg wordt. We passeren een mega- resort van TUI in aanbouw met 800 kamers. Een catastrofe voor het karakter van het eiland en de mensen met de kleine hotelletjes er omheen. De werklui worden uit Cyprus en het Griekse vaste land ingevlogen en leven maanden in containers.

Langs de mooie kust liggen lage duinen met droge stekelige begroeiing. Maar tussendoor vreemd genoeg hooiland en graanvelden. Er wordt overal volop gehooid, dat verwacht je niet op een Grieks eiland. We nemen de afslag naar Plimiri Beach en komen uit bij een klein haventje waar langs het strand zeer oude tamarisken staan. Een soort bomen met veerachtig blad, ze staan altijd bij de zee. In de taverne hangt de octopus te drogen in de zon. Een jongetje zit te vissen op de kade. Een vissersboot dobbert in de baai. Hier heeft het leven een ander ritme.

We rijden hetzelfde weggetje terug, zwermen musjes vliegen op als we passeren. Volgende stop is bij Lachaniá Beach, waar een grote groep meeuwen op het strand bivakkeert. Er zit wel een vreemde vogel tussen de witte meeuwen, namelijk een pikzwarte aalscholver. Een klein binnendoor weggetje als toetje, maar helaas deze keer moeten we opgeven. De weg is te slecht. Nog een klein stopje bij Glystra Beach, maar daar is weinig schaduw, dus gauw wegwezen.

Ik ga een kleine siësta houden in onze kamer en Chrisje gaat naar zijn praatmaatjes, waar hij de tijd compleet vergeet. Dus hij had wat goed te maken, dus hij nam me luxe mee uit. We arriveren in Lindos terwijl het zachte licht van de schemering over de acropolis valt. We eten heerlijk in het Italiaanse restaurant 'Gatto Bianco' wat Witte Kat betekent. In een mooie entourage wordt heerlijk eten geserveerd. Mijn Griekse Adonis heeft het weer voor elkaar, we zijn weer vriendjes!

1. Angelique:
    23 april 2018
    Mooie foto,s van alle bloemen en de kustlijn , het restaurant ziet er gezellig uit , als het eten net zo lekker is komt het helemaal goed 👍
  2. Hannie Groen:
    23 april 2018
    ik sluit mij bij Angelique aan, mooie bloemen en bomen, geniet verder.
  3. Corrie Kuis:
    23 april 2018
    Prachtige bloemen. Alles is geweldig. Jammer van de grote hotels die ze gaan bouwen. moest verboden worden. Groetjes en niet meer boos worden hoor. Maar ja het Italiaans restaurantje was de moeite waard.