In vogelvlucht naar Griekenland!

27 oktober 2017 - Póros, Griekenland

Tring! Tring! Tring! Dat was de wekker vannacht om 2 uur. We springen uit bed en ik begin als een kip zonder kop rond te rennen, de vertrekstress slaat in hevigheid toe. Maar het lukt ons om om 3 uur in de auto te zitten richting Schiphol. Suzi had gelukkig geen last van een ochtendhumeur en ze rijdt als een zonnetje naar P3 lang parkeren. Hup in de shuttlebus en alles liep verder soepel. Het vliegtuig zat vol uitgelaten ouderen die Athene met een citytrip gaan vereren.

We stappen uit in een heerlijk zonnig Athene en lopen naar de metro om naar Piraeus te sporen. In de metro lopen we direkt een bekende uit Thassos tegen het lijf. Ongelooflijk in een metropool als Athene met bijna 4,5 miljoen mensen ontmoetten we Georgos. Even bijkletsen en ieder vervolgt zijn weg.

Nou zal ik eerst maar eens verklappen waar we heen gaan. Jullie weten al dat we in Griekenland zijn en geland in Athene en op weg naar de haven Piraeus We stappen vanavond rond 6 uur op de snelle draagvleugelboot de zogenaamde " Flying Dolphin". We worden Hoppers, eerst gaan we een weekje naar Poros en dan hoppen we naar Aegina voor nog negen nachten.

We pikken de tickets op voor de Flying Dolphin en stallen onze bagage daar. We hebben nog een aantal uren voor het vertrek om 6 uur. We gaan eerst even chillen op een bankje in het park. Onze buurman op het bankje naast ons is een zwerver, met heel zijn leven in een paar tassen. Te triest voor woorden! Lopend in de zon met uitzicht op de kapitale jachten in de haven, vinden we een leuk restaurantje. We smullen van anti-pasta met gegrilde groenten en salade met mozzarella en tomaat. Daarna samen een knapperige pizza en het leven is weer goed.

Met ons buikje vol slenteren we nog richting de zee. We hebben een prachtig uitzicht op de vele zeilboten in de baai. Er ligt ook een kapitaal schip van een puissant rijke arabier. Het contrast is scherp, veel te rijke mensen en mensen die op straat leven!

Alles loopt zo soepeltjes, perfect gewoon, dat kan nooit lang duren want we zijn in Griekenland. En het duurde ook niet lang!!!

We gaan aan boord van de Flying Dolphin en installeren ons voor een uurtje varen. Ondertussen zien we de zon ondergaan met prachtige kleuren. Net vertrokken uit de haven valt er een motor uit. No Problem dan gaan we gewoon op 1 motor verder. Stukje varen, motor afkoelen enz. Maar het begint toch wel een beetje te stinken en er wordt besloten terug naar de haven te varen. Pippie gaat in de overlevingsmodus want haar Griekse Adonis kan niet zwemmen. Ik laat hem zien hoe je moet watertrappelen en oefen de schoolslag met hem. Zo, ook weer gedaan ,we redden het wel!

Dan breekt er een Griekse opstand uit, de temperementvolle Grieken beginnen te schreeuwen tegen het personeel met veel drama. De toeristen kijken verbijsterend om zich heen! Wat gebeurt hier nu toch! Ik ben na al die jaren in Griekenland wel wat gewend en bekijk het maar van de komische kant.

Om 9 uur stappen we over in een andere wrakke boot, maar die heeft er zin in en die brengt ons in een uurtje veilig naar Poros. We komen aan met een lichtelijke jetlag en kijken verdwaasd rond om ons heen. We scoren een taxi en binnen 10 minuten staan we in ons huis voor de komende week. Het was weer een enerverend dagje, als dit een voorbode is voor onze vakantie, dan staat ons nog heel wat te wachten!

1. Monique:
    28 oktober 2017
    Heerlijk vertrouwde ‘chaos’ voor jullie. Ben benieuwd naar de foto’s straks van de eilanden! Have fun 👍🏼😘
  2. Hannie Groen:
    28 oktober 2017
    Ja Pip, dat is inderdaad griekenland, er is allicht wat , maar hopen dat de vertraging het enigste was en dat Chris geen zwembandje nodig had, ik ben benieuwd naar de volgende aflevering.
  3. Anja:
    28 oktober 2017
    Leuk Petra, wens jullie een hele fijne vakantie! Ben erg benieuwd naar de foto's van Aegina, daar zijn wij ook geweest :-)