Zoektocht naar rust!

15 juni 2018 - Lemnos, Griekenland

Net na middernacht barst er een fikse onweersbui los. Alles frist er lekker van op. Vandaag verhuizen we naar de andere kant van het eiland, naar het plaatsje Platy. Rond half elf arriveren we bij het appartementencomplex genaamd Panorama Platy. Het valt helemaal niet tegen, we hebben zelfs een wasmachine en een strijkplank. Wat later hadden we het plan om lekker aan het strand te gaan chillen. Nou, dat werd een hele zoektocht.

Eerst naar Platy Bay, vlakbij. Alle Beachclubs gehad, allemaal afgekeurd, stond ook een harde wind. We springen op de Sprinkhaan en in kort ritje zien we Thanos Bay aan onze voeten liggen. Prachtige uitzichten en een paradijselijk strand, dat gaat het helemaal worden. Daar gaan we vast rust vinden. Mooie borden wijzen ons de weg naar Beachclub Costa Costa. Nou dat belooft wat! We komen eraan! Pippie zag het helemaal zitten. Mooie beachbar, leuke zeestyle, echt prachtig. Maar op één ding na,de MUZIEK! Grote boxen, zelfs op het strand bij de ligbedjes, je ligt te stuiteren op je bedje met die decibellen in je oren. Boenka! Boenka, Boenka! Zijn ze helemaal betoeterd, in de bar is het leuk natuurlijk. Op je bedje, wil je naar de zee luisteren, oogjes toe, boekje lezen. Nou vergeet het maar, geen rust!

Verder maar weer op de zoektocht naar rust, verderop in Ag.Paulos Bay hetzelfde laken en pak. We rijden terug door het kleine dorpje Thanos, waar zulke smalle straatjes zijn dat ze zelfs een verkeerslicht hebben. Dat hebben we nog nooit meegemaakt op een klein eiland. We komen uit in ons dorpje Platy, op een schilderachtig pleintje vinden we een klein restaurantje. Na onze zoektocht hadden we wel een aperativo verdiend met een meze. Eindelijk hebben we rust gevonden!

1. Hannie Groen:
    16 juni 2018
    Wat jammer dat je geen strandje hebt gevonden zonder harde muziek, ik zou er ook niet tegen kunnen, verder ziet het er wel mooi uit, er zal vast wel een stukje rustig strand zijn voor jullie, dus verder zoeken.