Dolle geiten en een moord in de badkamer!

13 oktober 2017 - Gorinchem, Nederland

Vandaag zou eigenlijk een sprookjesachtige dag moeten worden, maar dat pakte anders uit. Het griepvirus heeft toegeslagen dus iedereen ligt gevloerd op bed, hoestend en proestend. Maar Pippie heeft nog wel wat achter de hand, avonturen genoeg beleefd in Griekenland.

Ons huis stond boven op een berg, midden in de natuur. Prachtig natuurlijk, maar we kregen ook veel bezoek, vaak onuitgenodigd. Nou denken jullie, waar is die beroemde Griekse gastvrijheid dan, lees verder en huiver!

Chrisje ging nog even weg met de motor en Pippie was een beetje huisvrouw aan het spelen in de keuken. Opeens hoor ik vreemde geluiden, ik kijk uit het keukenraam en zie een kudde dolle geiten over het terras heen racen. Ik spoed me naar buiten met wild maaiende armen en roep; Vort! Vort! Maar die Griekse geiten verstaan alleen maar Grieks, dus gaan ze gewoon door met het plunderen van de tuin. Na een moeizaam uur heb ik ze allemaal weer de poort uitgekregen , met hun bekken vol met gras en bloemen. Dat werd een hartig woordje met manlief die de poort had laten open staan.

Onze waakhond Dolly, was zeer waaks maar het liefst bewaakte ze de keuken, liggend voor de oven met een sappige kip erin. Verder hadden we marcherende legers met mieren. Hadden we de ene aanval achter de rug, kwamen ze met een Blitzkrieg weer terug aan de andere zijde van het huis. We hadden ook vaak onuitgenodigde bezoekers in het huis zoals een slang in de woonkamer, pratende salamanders en gekko's op de muren, padden, zwaluwen, egels en schildpadden. Vleermuizen in de slaapkamer, gelukkig lagen we onder een klamboe en een roepende uil in de schoorsteen. Die hebben we gered natuurlijk, en die roept nog steeds elke nacht Oehoe! Oehoe! als dank.

Het was dus een echte Griekse beestenboel daar boven op die berg en we hadden het er maar druk mee. Maar we hadden de kattenfamilie ook nog. Eerst Katertje, die bracht al gauw zijn harem mee, waar hij vele pleziertjes mee beleefde. Wat resulteerde in een jaarlijkse stroom, aandoenlijke kittens. Maar moeders Spoek en Budha dachten dat wij het leuk vonden om te babysitten en dumpte het hele nest op de keukenmat. Maar het gruwelijkste verhaal moet nog komen!

Midden in de nacht, slof ik halfslapend naar de badkamer. Ik zit lekker te plassen en dan voel ik er is iets niet pluis. Mijn ogen gaan iets wijder open en kijken speurend in het rond. Dan zie ik iets schokkends,een grote grijze staart onder het badkamerkastje. Nog net kan ik een ijselijke gil binnen houden. Ik sluip richting de deur en doe hem gauw achter me dicht. Direkt maak ik niet al te zachtzinnig, de heer des huizes wakker. Mopperend komt die uit bed en gaat zich eerst bewapenen voordat hij met Dolly ten strijde trekt. Dolly staat al kwispelstaartend klaar voor de aanval. Aarzelend staat Chrisje voor de badkamerdeur, ik gooi die deur open en duw ze naarbinnen en sluit gauw de deur. Gelukkig, ik ben veilig! Ik leg mijn oor tegen de deur, ik hoor allemaal verontrustende geluiden. Gestommel, gepiep, gegrom en een grote klap en dan doodse stilte!

Voorzichtig duw ik de deur op een kier en kijk om het hoekje. Mijn Griekse Adonis staat in zijn blote niksie op een stoel met een schop in zijn hand. Dan valt mijn oog op Dolly die daar trots met een reusachtige rat in haar bek staat. Ik omhels mijn helden, die daarna trots met hun buit naar buiten gaan.

Wat zijn die Griekse nachten toch lang!!!

1. Corrie Kuis:
    13 oktober 2017
    Nou Petra ondanks de griep toch nog een leuk verhaal geschreven. Helemaal mijn ding met de foto van Dolly en de poezen. heel mooi.
  2. Hannie Groen:
    13 oktober 2017
    Voor je vader en moeder was het huis Close to haven het huis waar we 17 jaar lang op vakantie kwamen en waar we met jullie van alle wilde dieren hebben genoten.
  3. Anja:
    16 oktober 2017
    Wel iets heel anders dan een dagje uit, maar een mooi verhaal en super leuk om de foto's van Thassos te zien! Prachtig.. <3
  4. Angelique:
    7 december 2017
    Dit verhaal heb ik denk ik gemist, wat een leuk verhaal met alle dieren en een moord super spannend je zusje