Op visite bij Dokter Tinus in Woerkum!

9 oktober 2017 - Gorinchem, Nederland

Vanmorgen als een witte tornado door het huis gevlogen, want ik wil toch echt even weg vanmiddag. Chrisje heeft Suzi naar het autoziekenhuis gebracht want ze had wat ouderdomsverschijnselen. Wat waarschijnlijk een kostbare zaak wordt, dus het geld  vliegt met windkracht tien uit onze portemonnee. Dus gewoon iets leuks doen, zijn we het zo weer vergeten.

Zet ik op een avond de televisie aan, zie ik een vreemde man met een zeer apart kapsel op de beeldbuis. Blijkt dat dus Dokter Tinus te zijn. Ik schrok er zo van dat ik gelijk doorzapte naar de volgende zender. Na enig nadenken, zap ik voorzichtig terug en staar in verwondering naar zijn kapsel. Er begint me iets te dagen, tot mijn grote schrik moet ik bekennen dat ik ook dat hippe bloempotkapsel heb gehad toen ik klein was. En met mij, vele andere slachtoffers!

Dokter Tinus is een komische televisieserie, het speelt zich af in het dorp Woerkum, Woudrichem dus. In Woudrichem is ook nog een bekend persoon geboren, die wij allemaal kennen onder de naam "Coole Gerrit",de buurman van zusjelief. Dus alle reden om a la minuut Woudrichem te gaan ontleden, om maar in het doktersjargon te blijven.

We lopen naar Buiten de Waterpoort waar het voetveer naar Woudrichem vertrekt, we cruisen een kwartier en elke minuut wordt het weer ook slechter. Maar vol goede moed beginnen we direkt aan de wandeling over de stadswallen en de camera ziet toch altijd wat. Zonder paraplu en met beslagen bril werd het Chrisje teveel en gingen we naar een uurtje weer richting de aanlegsteiger van de cruiseboot.Maar Woudrichem is zeker een bezoek waard, het is een prachtig historisch vestingstadje met zelfs een Dokter Tinus wandeling.

Thuis wachtte een lekker biertje en een wijntje op ons en was het leed weer snel vergeten. Vrijdag gaan we ook weer iets leuks doen, ik zal alvast een tipje van de sluier oplichten. Geloven jullie ook nog in sprookjes???

1. Anja:
    9 oktober 2017
    Leuk leuk! De foto van vroeger en de foto's van nu! :-)
    Ben vorig jaar ook in Woudrichem geweest, met de cruiseboot, inderdaad mooi!
  2. Hannie Groen:
    9 oktober 2017
    Ik voelde mij niet happy, maar door het lezen van je verhaaltje, rolde de tranen van het lachen over mijn wangen, er is een schrijfster aan je verloren gegaan. Op de foto wou je mee helpen met ramen zemen, ik wist niet dat jij die foto had.
  3. Corrie Kuis:
    10 oktober 2017
    Ha die Petra het was weer een leuk verhaal. Misschien moet je ook eens een boek gaan schrijven. Erg mooie foto van jou.
  4. Hannie Groen:
    11 oktober 2017
    Hey zo,n kapsel had ik ook je zusje heb helaas geen foto bij de hand groetjes Angelique