Pippie ziet ze vliegen!

24 maart 2019 - Gorinchem, Nederland

Zondagmiddag lopen we de Cockpit binnen. Dit drukbezochte Café-Restaurant ligt op een bijzondere lokatie, namelijk op Breda International Airport. Het voormalige vliegveld Seppe in Bosschenhoofd. Het vliegveld mag alleen toestellen ontvangen tot 6000 kg en tot achttien passagiers. Het zijn dus voornamelijk privéjets en zakenvliegtuigen die gebruik maken van dit leuke vliegveld. Ik keek mijn ogen uit en had het er druk mee hoor, met dat vliegtuigen spotten.

Maar eerst was het tijd voor een lunchje, we hadden hier afgesproken met vrienden Frankie en Patries uit Goes. Het was al weer veel te lang geleden dat we elkaar gezien hadden. Na een warme begroeting, gingen we eerst maar eens uitgebreid bijpraten. Onder het genot van een lekkere salade en de nodige drankjes vloog de tijd voorbij. Later weer even vliegtuigen  spotten en ik heb er weer genoeg zien vliegen. We besloten daarna nog een wandelingetje in het dichtsbijzijnde bos te gaan maken.

Chris wou niet rijden want die had twee Belgische Leffe soldaat gemaakt. Dus Pippie Lauda kroop maar achter het stuur. Nou dat is geen genoegen hoor, om die Griekse Adonis als passagier te hebben. Hij had nogal wat op en aanmerkingen over mijn rijstijl. Pfffff! Ik weet heus wel dat ik een beroerde chauffeuse ben. Gelukkig waren we er snel en kon ik ontsnappen aan mijn Griekse verkeersinstructeur. Poeh! Poeh!

We hebben ons even uitgeleefd in dit saaie bos. Gelukkig stonden er enkele trainingstoestellen, die zorgden voor de nodige beweging en enkele komische momenten. Verder was er weinig te beleven, we besloten een terras te gaan zoeken. Dat vonden we in het dorpje Hoeven, al loungend dronken we nog wat en koesterden ons in de laatste zonnestralen. We waanden ons nog even in de zevende hemel op deze mooie zondagmiddag.

1. Hannie Groen:
    24 maart 2019
    Zo Pippie, weer een leuke dag gehad, maar bokspringen kan je helemaal niet, het is meer lachen dan springen.
  2. Anja:
    26 maart 2019