De Hoppers gaan weer Hoppen!

30 september 2018 - Gorinchem, Nederland

Stilte voor de storm! Nou, dat klopte zeker. Wij gaan op vakantie. Ik wordt al dagen gewaarschuwd dat er een orkaan op het zuiden van Griekenland afkoerst. De subtropische storm Zorbas zou kunnen uitgroeien tot een een ‘medicane’ een orkaan in het Middellandse Zeegebied. Nou, het blijkt allemaal mee te vallen. Dus ik heb mijn zuidwester maar weer uit de koffer gehaald. We staan startklaar voor weer een nieuw avontuur.

We vliegen maandagochtend vroeg naar het meest mondaine eiland van Griekenland namelijk Mykonos. Dit kleine eiland staat bekend als een jet-set en partyeiland. Hier treden wereldberoemde DJ’s op. Zelfs onze BN’ers worden er gespot. Gordon is er kind aan huis. En zelfs beautyqueen Silvie Meiss is gek op Mykonos. Op dit eiland draait alles om gezien te worden. Nou vragen jullie je natuurlijk af; Wat heeft Pippie met haar Griekse Adonis daar te zoeken? Niet zo heel veel, we blijven daar ook maar twee nachten. Maar ik ga natuurlijk wel op onderzoek uit en boven op het nieuws. Wie weet wat ik spot!

Volgende stop voor vijf nachten wordt het heilige eiland Tinos. In de hoofdstad Chora staat een zeer heilige kerk. Deze kerk is een beroemde bedevaartsplaats, waar vele pelgrims op een bijzondere manier naar toe kruipen. Dat ga ik natuurlijk van dichtbij bekijken. Maar het is ook een eiland van schilders en beeldhouwers. En een mooi landschap met vele traditionele dorpen, die er om vragen om ontdekt te worden.

Daarna is het tijd voor het eiland Andros, waar we een week zullen blijven. Het is het meest noordelijke eiland van de Cycladen. Dit eiland heeft een mooi aangelegd wandelnetwerk, dus op ontdekking. Er zijn steile bergketens met beekjes en ravijnen, bronnen en grotten. In de oudheid werd de wijngod Dionysos geëerd. Deze god was de god van wijn en plezier. Men zegt dat tijdens de feesten ter ere van Dionysos er wijn in plaats van water uit een bron stroomde. Nou, wij houden van beiden dus dat gaat helemaal goed komen met ons.

Als jullie het leuk vinden volg ons. Ik probeer iedere dag een kletspraatje erop te zetten van onze belevenissen. Nou moet ik nog wat in die koffers zien te krijgen en dan zijn de Hoppers er klaar voor. Jullie ook?

1. Anja:
    Leuk! Goede reis en veel plezier! Xx
  2. Hannie Groen:
    30 september 2018
    Wij gaan weer mee genieten van jullie avonturen, goede reis en veel plezier.
  3. Mo:
    Have fun!! Goede reis xx
  4. Corrie Kuis:
    30 september 2018
    Wij wensen jullie een goede reis en een hele fijne vakantie. we verheugen ons al op jullie avonturen. Met die storm valt het wel mee hoor als jullie daar zijn is die allang weg.
    Groetjes xxx