Klepper de klep!

26 april 2017

Zo doen de ooievaars in het Streekcentrum Ooivaarsdorp Het Liesvelt in Groot Ammers,we hadden afgelopen zaterdag een paar uurtjes over en zijn daar heen geraced met Suzi.Toen ik nog piep was ben ik er ooit eens geweest,dus al heeeeeeel lang geleden. Het is nu erg mooi opgezet,direct in het begin zit er al een nest boven op het dak bij de receptie,en zijn ze met z'n tweeen aan het broeden,dat doen ze afwisselend.Daarna richting  bijenstal,ook interresant door de vlindertuin(zijn nog niet te zien,koud).Richting over een bruggetje het knuppelpad op wat door een klein moerasje loopt,waar we een meerkoet met haar knappe kinders zagen,jeeh wat zijn die lelijk maar ook mooi!!Daarna tentoonstelling waterbeheer was weer leerzaam,nog een griendwerkershuisje om daarna uit te komen bij de observatiehut bij de vogelplas.

Daar waren twee vrijwilligers van natuurmonumenten de zwaan die zat te broeden aan het observeren,praatje ,leuk!Toen nog langs de eendenkooi en het kooikershuisje,richting de korenmolen met de naamDe Jonge Sophia. Aardige molenaar,helemaal bovenin geweest en ik mocht ook in de wieken klimmen voor een foto ,gelukkig nadat hij de molen had laten stoppen anders had ik dit niet kunnen navertellen.Voor een verveelmomentje , een best wel leuk uitje waar veel herrineringen terug komen uit mijn jeugd van opgroeien in een dorp .En natuurlijk overal palen met grote nesten waar de ooievaars zitten te broeden,half mei ongeveer kruipen ze uit het ei!