Lachende Liefde!

10 september 2017 - Gorinchem, Nederland

De naam van de tentoonstelling die we vandaag bezochten heet Lachende Liefde. Oordeel zelf maar, maar er zitten juweeltjes tussen. Maar ik zal bij het begin van de dag beginnen. We hadden met Jan en Annet om elf uur op de parkeerplaats bij Slot Zeist afgesproken. Eerst moest er weer bijgepraat worden met koffie en een heerlijke warme appelcrumble in de Brasserie van Slot Zeist. Omdat de tentoonstelling pas om 1 uur de deuren opende besloten we eerst de Bunsingroute te gaan lopen.

Het is een wandeling door de groene driehoek tussen Zeist en Bunnik. Je wandelt over smalle paden en weelderige landgoederen. De wandeling voert langs Slot Zeist, landgoed Wulperhorst, landgoed Blikkenburg en landgoed Schoonoord.

We begonnen op het parkeerterrein van Slot Zeist waar we ons rot hebben gezocht naar het beginpunt van de wandeling. We zijn maar gaan lopen in de goede richting en op een gegeven moment zaten we op het juiste spoor. We liepen ook nog langs het landgoed van Wibi Soerjadi wat er erg verwaarloosd uitzag, het is goed te zien dat hij financiele problemen heeft.

De tocht ging ook nog langs het kantoor van het Wereld Natuur Fonds wat op een duurzame manier gebouwd is, met de bekende Panda voor de poort. Aan het einde van de wandeling kwamen we weer bij Slot Zeist uit, wat maar goed was want we begonnen tekenen van uitdroging te vertonen. Dus tijd voor een lekker wijntje en een salade. Daarna zijn we de tentoonstelling gaan bezoeken, waar je dus echt om moet lachen, zo levensecht en komisch zijn de schilderijen.

Nog een bezoekje aan de aparte kunstwerken in de tuin van Slot Zeist. Even chillen op het terras van de Brasserie en de dag was weer voorbij gevlogen. De volgende keer gaat Jan ons verrassen op een leuk daagje uit. We hebben er alweer zin in!

1. Hannie Groen:
    11 september 2017
    Zo te zien, een leuke dag geweest, en heb ik ook nog wat van de tentoonstelling van de lachende liefde gezien.