Mooi Hoornaar!

3 september 2017 - Gorinchem, Nederland

Vandaag is het zondag, tijd voor een wandeling met Chrisje. Helaas heeft hij met het joggen een kleine blessure opgelopen en loopt hij een beetje krakkemikkig. Mijn Griekse Adonis denkt dat hij voor eeuwig jong blijft maar een kleine wandeling gaat wel lukken. We besluiten een rondje Hoornaar te gaan lopen.

We lopen in de Lage Giessen en komen al snel weer leuke dingen tegen, ten eerste een hippe boerenbrievebus. Ten tweede puberende zwanen, prachtig om te zien en daarna hebben we veel moeite moeten doen om een foto van een fuut met jong te maken. Aan het einde van de Lage Giessen staat de Scheiwijkse molen. Het is 1 van de twee overgebleven molens uit ' het land der zes molens' zoals deze polder wordt genoemd.

Daarna gaan we rechtsaf net voor de brug het landpad in naar het gemaal. Je komt uit bij het gemaal waar ook een huis staat. De route gaat daar gewoon dwars over het erf. We hebben nog mooie foto's kunnen maken van de palingfuiken die daar hingen.  Klimmen daar over het hek en je loopt dan in het weiland langs de Giessen. Wij hebben een dwars oversteek gemaakt zodat we op de Lutjeswaardsemiddenweg uit kwamen. Langs natuurbad De Donk kwamen we uit op de Dorpsweg, maar eerst maakten we nog een show mee van een zwanenfamilie. Daarna nog langs mijn geboortehuis gelopen op de Oudedijk en toen was het tijd om ons te laven in de dorpskroeg De Ponderosa.

1. Hannie Groen:
    4 september 2017
    Aan de foto's te zien blijf je geboorte dorp belangrijk. Chris kan ondanks zijn blesure nog goed over hekjes klimmen. Weer leuk gedaan.