Zilverstad Schoonhoven!

10 mei 2017

Afgelopen woensdag was het weer zo ver,Pippie wou weer op stap en die arme Chris was weer de pineut.Dit keer was Schoonhoven aan de beurt om ontdekt te worden.

Vanuit Gorinchem is het niet meer rijden dan 15 minuten om bij het veerbootje te komen die ons naar de overkant van de rivier de Lek moet brengen.Na een heerlijke cruise van ongeveer 5 minuten arriveert men in Schoonhoven waar het qua parkeren goed geregeld is voor de bezoekers, vlakbij is een groot gratis parkeerterrein en je loopt zo het stadje in.Schoonhoven is een historisch stadje aan de rivier de Lek en is bekend sinds de 17 de eeuw vanwege zijn zilversmeden en zilverindustrie.

Er zijn eeuwenoude straten,havens en singels,monumenten en zilverwerkplaatsen. We hebben lekker rond gelopen er zijn verrassend leuke winkeltjes en daarna zijn we het zilvermuseum gaan bezoeken.Dat gaat trouwens pas om 11 uur open,wat vrij laat is voor de vroege vogels onder ons.Toen nog leuk geluncht en toen weer richting Gorinchem,want om 5 uur moest er weer gewerkt worden!