Afscheid van Thassos……

10 september 2023 - Mítikas, Griekenland

There she goes….

With the wind in her hair…..

And a smile on her face……

There she goes…..

Na een maandenlang verblijf op het eiland Thassos zijn we eindelijk weer “On the road”……
Woensdagochtend vroeg vertrekken we lichtelijk gestrest vanuit Limenas op een bomvolle schommelende ferryboot naar Keramoti op het vaste land.
Onze eerste stop is het geboortedorp van Chris…..”het beroemde Kallyfitos”…..Na een voor mij doorwaakte nacht…..er was een hevige concurrentiestrijd gaande tussen Griekse Adonis zijn gesnurk en het gekraai van een aantal hitsige hanen….vertrekken we richting de swingende metropool Thessaloniki. Voor mij viel er weinig te swingen….twee nachten bij Camperbedrijf Zampetas voor wat kleine reparaties wil dus zeggen…..wachten en wachten en vervelen. Maar aan alles komt een einde….Adonis blij….ik ook blij…..
Onze route gooien we drastisch om, we wilden eigenlijk richting Karditsa gaan maar zouden dan in het hart van het rampgebied komen…..en daar spelen zich nu vreselijke taferelen af door de dramatische overstromingen, waar jullie vast wel van gehoord hebben…..

Zaterdag eindigen we de dag in Naoussa bij een vriend van Chris. Vandaag besluiten we voor snelheid te gaan en Griekse Adonis geeft gas op de lolly en via de snelweg zijn we nu gearriveerd in Mitikas. Nu aan een welverdiend wijntje, al mijmerend kijk ik naar de zeilboten die deinen op de azuurblauwe zee…..het mysterieuze eiland Kalamos ligt te wachten om ontdekt te worden……