Het vissersdorp Mitikas!

11 september 2023 - Mítikas, Griekenland

Griekse nachten zijn kort…..kan ik jullie vertellen.
Vannacht om half 2 verplaatsen we de camper vanwege een stormachtige wind met uitschieters naar windkracht 7….Toen nog op muggenjacht en de stemming was vooral bij Griekse Adonis tot een dieptepunt gedaald…..ik hield me maar even slapend 😉…..Ja, het camperleven valt soms niet mee……🙈
Al vroeg lopen we langs de zee naar de haven en wat later hebben we een bootje bij Gyorgos gehuurd……morgen gaan we de eilanden Kalamos en Kastos ontdekken. Ik maak me wel enigszins zorgen over de golfslag…..dit meisje uit de polder heeft namelijk geen zeebenen…..

Mitikas is een heerlijk onbedorven dorp, met een aantal traditionele restaurants, kafenions, pensions en wat ouderwetse winkeltjes. De inwoners zijn van beroep visser, landbouwer of veehouder. Terug bij de camper springen we op de brommer en gaan richting het dorp Kandila. Hier in de buurt zou de oude stad “Alyzia” moeten liggen. We belanden hoog in de bergen maar de ruïnes hebben we nooit gevonden…..wel heel veel schapen en geiten. (video)
We zijn de kunst van het verdwalen nog steeds niet verleerd……