Baarle-Nassau een zeer merkwaardig dorp!

10 juni 2017

Vandaag zijn we naar Baarle-Nassau gereden,daar waren we zeker 30 jaar niet geweest.Toen ik Chris leerde kennen kwamen we wel eens in Alphen,een paar kilometer van Baarle-Nassau vandaan.We waren rond het middaguur in het dorp en we zagen de Pannekoekenbakker en waren gelijk verkocht.Allebei een grote pannekoek met banaan en we konden er weer tegen.Richting de V.V.V om iets van een wandelroute te scoren,maar op het eerste gezicht kon  Baarle-Nassau ons niet bekoren.Baarle is het enige dorp ter wereld dat bestaat uit een internationale legpuzzel van 35 gebiedsdelen.Daarvan zijn er 30 een enclave.Enclaves zijn gebieden die tot een land behoren,maar helemaal omringd zijn door het grondgebied van een ander land.Baarle bestaat uit 2 gemeenten: het Nederlandse Baarle-Nassau en het Belgische Baarle-Hertog.

We zijn de route gaan volgen,de ene keer loop je in Nederland en de volgende meters in België.Het was redelijk druk maar niet gezellig en weinig mooie oude straatjes dus richting Suzi en op het gemak weer terug naar Gorinchem.

Later op de avond vloog er nog een luchtballon over,was heel goed te zien vanaf het balkon,zo daar ook nog wat foto's van.

1. Hannie Groen:
    10 juni 2017
    Toch leuke foto's van Baarle-Nassau, ook de ballons in Gorinchen, mogen er zijn, ze konden zo op je balkon landen om koffie te drinken.