Beetje verdwaald!

30 mei 2017

Dinsdag was het weer eens tijd voor een mooie wandeling,moeders was helemaal voorbereid,rugzakje met water,blarenpleisters,regencapes,wandelkaart dus helemaal top!We zijn met Suzi naar Restaurant de Roestelberg gereden en daar vandaan zouden we de wandeling beginnen. Het begon al goed we moesten gelijk een flinke zandverstuiving opklauteren,het wordt hier dan ook wel de Brabantse Sahara genoemd en is het grootste levende stuifzandgebied van West-Europa.

We zijn nu dus in Natuurgebied Nationaal Park De Loonse en Drunense Duinen,ons niet onbekend ,mijn moeder is hier opgegroeid en wij werden toen we klein waren hier ook vaak mee naar toe genomen.Maar het is hier erg groot ,er is hier al voor 30 vierkante kilometer stuifzand en dan de vele dennenbossen nog, dus een wandelkaart is wel nodig.

We steken de zandvlakte over en verdwijnen de dennenbossen in,we vonden de route een beetje saai en dachten halverwege op een andere route over te stappen om richting een meertje te gaan,nu was Pippie zo slim om al vrij snel de kaart te verliezen.We hebben heel het bos gehad maar het meertje nooit meer gevonden,het was een beetje een grauwe dag dus niet de mooiste foto's maar ze geven een redelijk beeld weer van wat we gezien hebben dus heel veel bomen!!!

1. Hannie Groen:
    31 mei 2017
    Leuk geschreven Pip, we zagen door de bomen het bos niet meer, daarom waren we verdwaald, ha, ha