Den Haag een stad met vele gezichten!

27 juni 2017 - Gorinchem, Nederland

We zijn een maandag weer op bezoek geweest bij Jan en Annet in Wassenaar.Het was zoals altijd weer leuk om elkaar te zien en weer genoeg onderwerpen om over te kletsen.Maar we gingen ook nog wat ondernemen,je staat in een klein kwartiertje in het centrum van Den Haag.Aangezien ik nog nooit op het Binnenhof was geweest hebben we een klein tourtje door het centrum gemaakt.Eigenlijk was de voornaamste reden dat we weer lekker bij de Italiaan wilden lunchen en hebben beiden zaken toen maar gecombineerd.

Den Haag is de hoofdstad van de provincie Zuid-Holland. De Nederlandse regering en het parlement zijn in de stad gevestigd, en het is de residentie van het koninklijk huis.Door de ligging aan de Noordzee is Den Haag sinds de 19e eeuw een internationaal toeristenoord.

Na  de lunch was het tijd om het hoofd weer wat helder te krijgen dus nog een wandelingetje in Meijendel.Meijendel is het grootste aaneengesloten duingebied van Zuid-Holland. Het bestaat overwegend uit open duinlandschap,waterpartijen, bossen en kilometers lang zandstrand.

Dus nog een leuk stukje gelopen ,duintje op en duintje af en hebben weer veel gezien en het is zeker een bezoek waard.Nog een drankje op een terras en zachtjes aan werd het tijd om op te breken want er moest dinsdag weer gewerkt worden.Maar het was weer een mooie dag!

1. Hannie Groen:
    27 juni 2017
    Ik vond natuurlijk de koetjes en de kraai de leukste foto's, want ik ben van de natuur, zoals je weet, verder weer leuk gedaan.