Kalamos & Kastos…..

12 september 2023 - Mitikas, Griekenland

Klokslag negen staan we in de haven van Mitikas…..een “Grieks” kwartiertje later komt Gyorgos aan tuffen op zijn brommertje. Na enige uitleg varen we in ons bootje richting het wilde landschap van het eiland Kalamos. De noordkant van het eiland is begroeid met torenhoge dikke dennenbomen…..
We passeren het kasteel van Episkopi en verbazen ons tegelijkertijd over de smaragdgroene kleur van de zee.
In Kalamos Port dansen de zeiljachten op de golven…..de stenen traditionele huizen zijn hoog boven de haven gebouwd.
Kalamos is een paradijs van eenvoud met een vleugje nostalgie naar vervlogen tijden. Een eiland dat niet gehoorzaamt aan de waanzin van het toerisme….

We varen naar de kleine buurman van Kalamos. Het eiland Kastos is lang en smal en geheel bedekt met olijfbomen …..en heeft slechts één dorp met 80 inwoners (video).
Griekse Adonis stuurt ons bootje het hart van het kleine haventje binnen…..Kastos heeft sfeer en ligt in een omgeving die nog steeds schoon en onvervuild is, alsof het aan de rand van de wereld ligt…..
Deze eilanden zijn de best bewaarde geheimen van de Ionische Zee.

Ga op ontdekking…..voel de magie en laat je verrassen……