Kasteel Nemerlear & De Kampina!

14 augustus 2017 - Gorinchem, Nederland

Vandaag is voorlopig even de laatste wandeling met moederlief, Chrisje arriveert woensdag weer vanuit Griekenland en het werk roept ook weer. Ik trap Suzi even flink op haar staart en in een half uur staan we op de parkeerplaats van Kasteel Nemerlear. Het kasteel in neo stijl dateert uit ongeveer 1880. Het was een cadeautje van de eerste commisaris van de koning(in) in Noord-Brabant aan zijn zoon Donatus, die kinderloos stierf. Om zijn familie te pesten bepaalde hij bij testament dat het kasteel tot 1963 onbewoond moest blijven. Een jaar later verwierf Brabants Landschap het landgoed en het kasteel.

Door de statige oprijlaan met prachtige eikenbomen lopen we richting het kasteel, helaas was er verder weinig te ontdekken dus na een paar foto's weer verder.Alleen dacht Pippie een weedplantage te ontdekken in de slotgracht maar na nader onderzoek bleken het de bladeren van een oeverplant te zijn. Na dit spannende intermezzo liepen we verder over het landgoed om daarna bij het spoor uit te komen. Daar natuurlijk een paar foto's van , want ik weet dat ik daar Frankie heel blij mee maak,toch Frankie? Na dit spoorweg avontuur was het tijd voor de Kampina,een natuurgebied met bossen , heide en vele vennen.

In het begin waren we niet zo onder de indruk van het gebied maar op het eind toch nog even los gegaan met de camera en er zit wel weer wat bruikbaars bij.

En na vele zweetdruppels , want het was goed warm geworden , kwamen we moe maar voldaan weer bij Suzi uit.

1. Hannie Groen:
    21 augustus 2017
    Een stukje geschiedenis, over het kasteel en toch weer een mooie foto reportage ondanks dat het niet zo'n spannende wandeling was. Goed gedaan Pippie
  2. Frank:
    21 augustus 2017
    Goed uitkijken bij het spoor he meisjes......