Een lange reisdag en een blije Griekse moeder!

9 juni 2018 - Moúdros, Griekenland

Vrijdagavond nog wat inpakstress en dan is het weer zover, we mogen weer op avontuur. Om half zeven parkeren we Suzi op de parking van vliegveld Eindhoven. Alles verloopt verder soepel en om half een precies landen we met het trompetgeschal van Ryan Air op de achtergrond op het vliegveld van Thessaloniki.

Tja' we zijn weer in Griekenland dus er moet echt iets niet goed gaan, want anders klopt er iets niet. Nou we hoefden niet lang te wachten of het ging al mis! Er is vanaf het vliegveld één bus die rechtstreeks naar het centrale busstation gaat. Die Miep in het tickethokje zei 5 minuten, na een half uur nog geen bus. Mijn Griekse Adonis zijn humeur zakt zienderogen naar een dieptepunt maar Pippie blijft rustig en relaxed. Dan maar op een bus richting Ikea en daar weer overgestapt op een bus die weer wat dichter richting het centrum gaat. We raken verstrikt in een jungle van buslijnen en geen schema te bekennen. Maar het lukt natuurlijk allemaal en om half vier zitten we in de bus naar Drama.

En na precies twaalf uur reizen stappen we om zes uur uit de taxi voor het ouderlijk huis in Kallyfitos. Een blij (schoon)moeder sluit ons in haar armen. Eerst eten, en daarna gelijk de motor opgehaald. Die startte gelijk dus die heeft er ook zin in. Maar goed ook want morgen gaat het avontuur beginnen. Limnos, we komen er aan!

1. Hannie Groen:
    11 juni 2018
    1ste aflevering , benieuwd naar de volgende, we wachten af in ieders geval veel plezier en blijf gezond, groetjes van je ma en pa