Limnos, here we come!

10 juni 2018 - Moúdros, Griekenland

Het was een rumoerige warme nacht vol met hondengeblaf en kraaiende hanen. En als het stil was hoorde ik allemaal geritsel van........muizen. Na een ontbijtje maken we de bagage in orde en sjorren we alles vast op de motor. We gaan nog even koffie drinken in het dorpscafé met vriend Simos. En rond de klok van één, rijden we toeterend het dorp uit richting Kavalla. Het is maar dertig kilometer, dus na een half uurtje staan we in de haven.

Tickets zijn zo gekocht en de grote ferryboot ligt al op ons te wachtten. Maar het is nog vroeg dus gaan we een drankje doen met vriend Georgos. Hij is onze boekhouder en heeft ons al de jaren in Griekenland met raad en daad bijgestaan. En was zeker met de verkoop van ons huis en de winkels onmisbaar voor ons. We schepen in en zien Kavalla kleiner worden totdat het een stipje aan de horizon is. De zeemeeuwen vliegen met ons mee en laten zich zweven op de thermiek van de wind. We passeren Thassos, het eiland wat zoveel jaren ons thuis was. Apart gevoel!

De tijd glijdt langzaam voorbij, we turen wat over de zee, lezen en dromen wat. We passeren Mount Athos, de bergtop zoals altijd vergezeld door de wolken. Opeens horen we muziek op het bovenste dek, daar moeten we meer van weten. Aanstekelijke eilandmuziek komt ons tegemoet. Wat oudere muzikanten maken er een feestje van. Luister en kijk maar naar het videootje. Het was even genieten en we hebben het Griekenlandgevoel weer helemaal te pakken.

Langzaam komen de contouren van Limnos in zicht, de zon gaat net onder en geeft het eiland een gouden gloed. Het duurt nog even voordat de kapitein de veerboot op zijn ligplaats heeft gemanouvreerd in de haven van Myrina. Even later rijden we met een flink vaartje richting Moudros, wat onze basis is voor de komende vijf nachten. Net voordat het echt donker wordt arriveren we bij Villa Panorama en zijn verrast door de mooie lokatie. We gaan nog een hapje eten in de haven van Moudros. En na een ouzo en een wijntje hebben we het gehad voor vandaag. Morgen weer een dag!

1. Hannie Groen:
    11 juni 2018
    Motormuizen Pippie en Chrisje zijn aangekomem op Limnos.
    Ben benieuwd naar de volgende aflevering. Chris houd je stuur recht en blijf overeind als je het eiland gaat verkennen want onze dochter zit achterop, dus voorzichtig.
  2. Angelique:
    11 juni 2018