Poort van Heusden; ooit "Het Land van Ooit!

31 juli 2017 - Gorinchem, Nederland

Maandagmiddag had ik nog een uurtje over. En ging ik samen met twee zusjes voor een kleine wandeling naar het voormalige " Land van Ooit", tegenwoordig Poort van Heusden genoemd. Jarenlang waren de kinderen er de baas maar tien jaar geleden sloot het ooit zo populaire kinderparadijs zijn deuren.

De Gemeente Heusden kocht de grond, en draagt zorg voor het natuurgebied en kasteel, nu is het terrein opengesteld als wandelgebied. Het roze kasteel stamt oorspronkelijk uit de dertiende eeuw en was bezit van de graven van d'Oultremont.

Vanaf de parkeerplaats loop je onder een mooie lange boog door die begroeid is met klimplanten en kom je uit bij het roze kasteel.Daarna valt direkt het leger van Napoleon op, wat zijn Waterloo tegemoet loopt. Verder zijn er mooie oude wandelpaden met prachtige monumentale bomen die helaas geteisterd worden door de schadelijke klimop. Er is ook achter het kasteel een prachtige oude Linde van 250 jaar oud , die door mijn tante op een ludieke manier vereeuwigd werd.

Na een uurtje hadden wij het wel gezien en gingen we richting huis waar de meisjes nog gezellig aan de borrel gingen en de tijd verstreek.......

1. Corrie Kuis:
    5 augustus 2017
    De site ziet er prachtig uit. wij gaan je reis verhalen zeker volgen.
  2. Ria Kuis:
    5 augustus 2017
    Leuke foto tante liggend onder de boom