Stadswandeling Heusden!

6 juli 2017 - Gorinchem, Nederland

Vandaag maar een klein uitstapje, we gaan naar Heusden om een stadswandeling te maken. Voor iets anders wordt het veel te warm.Eerst bij het toeristenbureau een wandelboekje gehaald en op pad.

Heuden is ontstaan rondom een van de oudste waterburchten van Noordwest-Europa en was een van de eerste Hollandse steden die door een muur werd omringd. Wandelend door de schilderachtige straatjes en smalle steegjes ontdek je tal van eeuwenoude, goed bewaarde panden en gevels met mooie gevelstenen.

We hebben eerst de Heemtuin de Meulenwerf bezocht en zijn daarna aan de stadswandeling begonnen. Heusden is ons wel een beetje bekend omdat zusjelief hier nog heeft gewoond. We vinden het nog steeds een prachtig stadje met heel veel sfeer.

1. Hannie Groen:
    9 juli 2017
    Op het nieuws heeft weer mooie forto's gepresenteerd, ga zo door, de volgende keer krijg je een bonus.
  2. Angelique:
    9 juli 2017
    Leuk om ons oude huis te zien , Wietse is er geboren boven in de nok met volle maan . Als er kermis was was het net of je met je bed op het plein van de kermis stond want het geluid kwam echt naar boven je slaapkamer in , dat was 1 van de nadelen en met de buggy over de kinderkopjes was ook wat minder voor de rest een prima stadje om te wonen in de zomer een echt vakantie gevoel met al die terassen en toeristen .