Even afscheid van Griekenland!

21 mei 2019 - Gorinchem, Nederland

Aflevering 13

Zaterdag 18 Mei

Laatste dag van de vakantie is altijd een beetje een vreemde dag. Spullen pakken, beetje hangen en mijn Griekse schoonmoeder te vriend zien te houden. Vanaf 9 uur in de ochtend is ze al aan het zeuren dat ik de pasta voor de lunch moet gaan koken. Ik zeg; Tijd genoeg, doe ik later wel. Een uur later hetzelfde, en een uur later weer. Gelukkig bellen vrienden van ons of we vanmiddag meegaan naar een wijnproeverij. Yes’ we kunnen ontsnappen, maar eerst die pasta koken natuurlijk.🙉

Eind van de middag worden we opgehaald en rijden we in een klein half uurtje naar een wijnlandgoed buiten het dorp Doxato. In deze omgeving zijn heel veel wijngaarden. Er is zelfs een wijnroute uitgezet. Wij gaan naar een proeverij in het wijnhuis OenoGenesis. Het is druk, op het plein ervoor zijn allerlei proeverijen van biologische kaas, honing, olijven enz. Wij gaan door een reusachtige houten poort naar binnen en komen in een soort kasteel terecht met een binnentuin. Alles ziet er perfect verzorgd uit.

We gaan een glaasje halen en krijgen er allerlei kleine hapjes bij. Even later sluiten we aan bij een rondleiding, die wordt gegeven door de eigenaar van het wijnhuis. Een bevlogen man die met passie over zijn vak vertelt. Zijn zoon en opvolger komt er even later ook nog bij. We eindigen in de wijnkelder. De wijnen zijn trouwens met diverse prijzen bekroond en dat proef je zeker, ze zijn heerlijk.

Daarna gaan we koffie drinken bij Grandhotel Hydrama in Drama. Hoe stil het er vrijdag was, nu is het afgeladen vol met mensen die genieten van hun weekend. Later nemen we afscheid van onze vrienden en gaan samen nog voor de laatste keer deze vakantie een klein hapje eten. Een tijdelijk afscheid van Griekenland, over twee maanden hopen we terug te zijn en nieuwe avonturen te mogen beleven.

Zondag 19 Mei

Om half 8 stappen we op de bus richting Thessaloniki. Na twee uur arriveren we op het centrale busstation. Een andere bus brengt ons dwars door het centrum in een uur naar het vliegveld. Mooi op tijd. Koffers inleveren en nog een poosje chillen bij een koffietentje. Ryan Air levert ons keurig en veilig weer in Nederland af.

Lieve mensen allemaal heel erg bedankt voor de leuke, en grappige reacties. Ik heb er van genoten. Over twee maanden gaan we weer op avontuur, zelfs drie weken. Wat we precies gaan doen, dat is nog een verrassing. Voorlopig ga ik weer verder met het ontdekken van ons eigen land. Liefs van Griekse Adonis en Pippie!

1. ANGELIQUE:
    21 mei 2019
    Toch nog leuk zo,n uitje dat breekt de dag nog een beetje ,maar de 2 andere mutsen zijn blij dat de wegwijsmuts terug is kunnen we niet meer verdwalen haha 😁
  2. Wilma:
    Ook weer een leuk uitje Griekenland op zijn chics 🍷🍷🍸🍸🍾
  3. Annie:
    21 mei 2019
    Weer welkom thuis. Ik heb weer een leuk virtueel reisje gemaakt met jouw vlog!
  4. Corrie Kuis:
    22 mei 2019
    Welkom thuis. En op naar het volgende avontuur. Het was erg leuk weer met jullie mee te reizen.
  5. Anja:
    22 mei 2019
    Het was super om 'mee op reis te gaan', welkom thuis! Xx