Het Genieten!

5 april 2020 - Waalwijk, Nederland

Zondag 5 April

Afgelopen week was ik niet te genieten, zelfs mijn Griekse Adonis merkte het op. Nou, en die zit meestal met zijn gedachten bij Socrates en Aristoteles. Normaal ben ik toch echt het zonnetje in de ‘camper’. Ik zit in een Coronadip. Eentje van wel een paar meter diep.

We stonden afgelopen dinsdag rustig op het Campererf in Schelluinen, komt de eigenaar vertellen dat de boel ook daar op slot gaat. Wat nu weer? Gelukkig blijkt Zwager Marius de oplossing te hebben. Hij heeft een chalet op Recreatiepark Het Genieten bij de Loonse en Drunense Duinen. Daar zijn ook wel alle sanitaire voorzieningen afgesloten i.v.m het Corona gebeuren. Maar we mogen daar staan en kunnen douchen in zijn chalet. Dus maar een voorseizoenplaats voor drie maanden geboekt. En hopelijk kunnen we dan in Juli vertrekken richting Griekenland voor zes maanden.

Dus woensdag ons daar geïnstalleerd. Het is een groot park, wij zijn wel van het kleinschalige maar we zijn er mee gered. Dus van de polder zitten we nu weer in het bos. Voordeel is dat Chris vlakbij zijn werk zit en de gehele familie woont bijna om de hoek.

Afgelopen dagen dus veel gewandeld in de bossen rond Waalwijk en Kaatsheuvel. In Waalwijk gewandeld door het Wandelbos bij Het Lido. We passeerden daar ook de dierenweide. Een krielhaan was compleet de kluts kwijt, hij was per ongeluk buiten het veilige hek terecht gekomen en zijn soortgenoten zaten aan de andere kant. Hij wilde dolgraag terug. Nog een poging gedaan om hem te vangen, maar hij was gewoonweg te snel.

Even een stop bij de Alpaca’s ook altijd leuk. Op anderhalve meter afstand van elkaar lopen we langs de vijver. Handhaving rijdt langs op de fiets. Rare wereld, hoe kan ons leven in een paar weken zo veranderd zijn.........

Het ‘Genieten’ ligt tegen de duinen aan. Wij gaan het bos in, ik spot een aantal bijzondere vogels. Een wandelaar op klompen, drie militairen marcheren door het bos, wel keurig op anderhalve meter afstand. Een kreet van de Vlaamse Gaai galmt door het bos. Verder zijn er bomen, heel veel bomen. Wolken van witte bloesem geven het bos nog wat kleur, het zijn de Krenten boompjes met hun tere witte bloemen. Een auto rijdt langzaam over het bospad, Natuurmonumenten controleert of we ons wel aan de regels houden. Braaf houden we afstand van elkaar.

Het weer wordt steeds zonniger. Deze week zouden we vertrekken naar Griekenland. Griekse Adonis houdt zijn eigen rustig en kalm. Terwijl zijn verlangen groot is. Ik ben weer uit die put geklauterd, en ik geniet maar van de kleine dingen.

Maak van gisteren een mooie herinnering en van morgen een bron van hoop, maar LEEF vandaag! Lieve mensen, daar ga ik me de komende tijd maar eens aan houden. Tot gauw!😘🙋‍♀️

1. Hannie Groen:
    5 april 2020
    Ik heb niet gemerkt dat je niet te genieten was, want ik heb wel genoten van de wandelingen met elkaar, ook al zat er anderhalve meter tussen.
  2. Arie en lijda:
    6 april 2020
    Sterkte en maak er iets van, het komt goed.
    Groetjes van ons.
  3. Petra Eleftheriadis:
    7 april 2020
    Hoi Lijda, We staan dus niet meer aan de overkant. Maar hier is het ook fijn. Groetjes aan Arie en pas op elkaar😘