Van Gorinchem naar Kallyfitos!

7 mei 2019 - Kallifitos, Griekenland

Aflevering 2

Rond de klok van twaalf vertrokken we zondag met onze oude vertrouwde koffertjes uit Gorinchem richting Kallyfitos in Griekenland. Suzi laten we achter in het autohotel op vliegveld Eindhoven. We laveren door de drukte op het vliegveld en na een eenzijdig gevecht met dat self-incheck machien kunnen we relaxen totdat we mogen boarden. We zitten bijna op onze riante zitplaats, komen er plotseling een drietal potige marechaussees het vliegtuig in. Zoekend kijken ze in het rond....... Gelukkig wij mogen blijven, een man werd in zijn kraag gegrepen en mocht met zijn bagage meekomen. Pippie was weer even boven op het nieuws.

Na een rustige vlucht, kwam een beetje een vreemde landing. We waren al aan het dalen voor de landing, en plots gaan we weer aan het stijgen. Mijn Griekse Adonis zegt; Wat een rare piloot is dit, dit hoort niet. Kijk ik hou van avontuur, maar ik moet het natuurlijk wel na kunnen vertellen. Gelukkig werd er al snel omgeroepen dat er vogels op de landingsbaan gesignaleerd waren. Ze wisten natuurlijk dat Pippie de Vogelaar aan boord was, wat een warm welkom in een wat kil Griekenland.

Onze koffertjes waren er gelukkig al snel en na een paar uur bussen kwamen we heelhuids rond middernacht in Kallyfitos aan. We hadden twaalf uur gereisd. Iedereen lag al in bed en wij volgden maar snel. Onder het geluid van de nachtegalen vielen we al snel in slaap. De volgende dag werd een rommeldagje. Het was leuk om elkaar weer te zien en bij te praten.

In de middag maak ik nog een wandelingetje met Nancy en haar dochter door het uitgestorven dorp.  Net als vorig jaar is het ooievaarsnest op de kerk weer bewoond en vliegen de zwaluwen af en aan om hun nesten te bouwen. Overal scharrelen de scharrelkippen in het rond. Aan waakhonden ook geen gebrek, in alle soorten en maten zijn ze aanwezig in dit stille dorp. Een gezellig dikkerdje loopt met ons mee en wordt door een soortgenoot in zijn achterste gebeten. Zal wel een waarschuwing zijn geweest; Blijf in je eigen straat!

Als je interesse heb in een goedkoop huisje, hier zijn genoeg opknappertjes vanaf 15.000 euries. Op de poorten hangen de bloemen verdroogd van de viering van 1 Mei. Die dag is het altijd feest in Griekenland en iedereen verzamelt bloemen om het te vieren. We lopen nog even het kleine kerkje in om een kaarsje op te steken. Later gaan we met de auto nog even boven het dorp kijken. Daar is een bijzonder grotkerkje met daarin een natuurlijke waterbron. Door de bewoners zijn vele iconen achtergelaten en worden nog regelmatig kaarsjes aangestoken. We lopen nog een paar honderd meter de heuvel op om van het uitzicht te genieten. In de verte ligt Kallyfitos en op de hoge berg liggen nog resten sneeuw. We gaan nog een drankje doen in het dorpscafé en zo komt aan dit slome dagje ook weer een einde. Tot morgen en wie weet wat die dag ons zal brengen!

1. Oppermuts:
    7 mei 2019
    Leuk om ook wat van de omgeving te zien van het dorp, op naar aflevering 3. Doe de familie de groeten van ons.
  2. Angelique:
    7 mei 2019
    Leuk verhaal pippie de vogelaar leuk om de familie te zien nog veel plezier met alle avonturen😘