De Griekse Soap!

5 mei 2019 - Gorinchem, Nederland

Aflevering 1

Zondagmorgen kwart voor 7. Mijn Griekse Adonis ligt nog lekker te knorren in bed en ik fabriceer nog een stukje voordat de vertrekhectiek zo losbarst. We gaan weer op avontuur. Vanmiddag om half 4 vertrekt ons vliegtuig vanuit Eindhoven. En bijna drie uur later hopen we veilig uit te stappen op het vliegveld in Thessaloniki. Dan moeten we nog ruim 2 uur bussen en rond middernacht hopen we verwelkomd te worden door een uitgelaten Griekse familie. Broer Bill is er ook uit Boston met zijn vrouw Nancy en dochter Stacy. En niet te vergeten Anastassia, moeder en hoofd van deze kleine Griekse familie.

We blijven een paar dagen hier hangen om de familiebanden weer aan te halen. Maar in de omgeving van Drama valt ook nog genoeg te ontdekken. Halverwege de week hopen we ruim een week te gaan verblijven op een zeer bijzonder eiland. Vrijwel onbekend bij de meeste toeristen. Het geheime eiland is ook wel bekend als het Hippie Eiland. Wat past er nu beter bij ons, dan om dit te gaan ontdekken. Zelfs op internet is er weinig over te vinden, dus het wordt vast wel weer een avontuur.

We vertrekken met de trein uit Drama en sporen in een paar uur naar de stad Alexandroupolis. De trein rijdt een prachtige route langs de rivier de Nestos en rijdt over bruggen en gaat door tunnels. Deze treinroute gaat door naar Istanbul in Turkije. Zover gaan wij niet en stappen uit in Alexandroupolis, waar we de ferry nemen naar het ruige bergachtige eiland Samothraki. Ook wel het eiland van de Grote Goden genoemd. In de oudheid werd het eiland namelijk als heilig beschouwd om zijn magische uitstraling.

Het eiland is zeer waterrijk met meren, warm waterbronnen en prachtige watervallen. Dus dat wordt genieten, ik hoop jullie ook deze keer weer mee te nemen op reis met mijn vertelsels en foto’s. Nu, het wordt tijd om mijn Griekse Adonis uit bed te krijgen en de laatste spullen in de koffers te proppen. Liefs van Pippie en tot gauw!

1. Angelique:
    5 mei 2019
    Ik kijk uit naar je verhalen het eiland klinkt veelbelovend goeie reis en veel plezier 😘
  2. Hannie Groen:
    5 mei 2019
    Ook goede reis en geniet van jullie vakantie, ik ben weer heel benieuwd wat jullie gaan beleven op het eiland van de goden, de andere twee mutsen moeten het doen met ons koude kikkerlandje, wat op zijn tijd ook mooi kan zijn.
  3. Annie:
    5 mei 2019
    Goeie reis en geniet van familie, Griekenland en van elkaar!!
  4. Anja:
    5 mei 2019
    Goede reis en heel veel plezier!
    Ik heb weleens gewandeld in de Nestoskloof (volgens mij 😊)
    Adembenemend.. 😍
  5. Irma Verhoofstad:
    5 mei 2019
    Ik ben benieuwd naar je verhalen!
  6. Laura Kuis:
    5 mei 2019
    Fijne reis! Ik lees wel hoe het daar verder gaat...
  7. Ria kuis:
    5 mei 2019
    goede reis geniet van alles en laat ons mee genieten
  8. Wilma:
    Geniet van je Griekse Familie,en van het wondermooie
    Griekenland en natuurlijk van je Griekse Adonis 😎
  9. Mo:
    6 mei 2019
    Klinkt erg leuk! Heel veel plezier en lekker ff relaxen!
  10. Corrie Kuis:
    6 mei 2019
    Goede reis en een fijne vakantie. We kijken uit naar jullie avonturen.