Een Griekse Kater en de bloemetjes buiten zetten!

8 mei 2019 - Kallifitos, Griekenland

Aflevering 3

Grote Broer en Kleine Broer gingen gisteravond samen op stap naar het dorpscafé. Nou, ze hebben hem flink geraakt hoor! Vannacht kwamen ze stommelend de trap op om half 4. Mijn Griekse Adonis kon nog net uitbrengen; Ik drink nooiiiiit geen alcohol meer! En viel als een blok op het bed neer en was in dromenland. Even later klonk door het ganse huis een drievoudig snurkconcert. Griekse Adonis in onze kamer, in de buurkamer Grote Broer en onder in de woonkamer Moeder Anastasia van 88 jaren jong. Ze knorren, piepen, blazen en grommen er lustig op los.

Het was een heerlijk nachtje, maar niet heus. Maar ze ontliepen hun straf niet, ze hadden beiden een Griekse Kater die brulde als een tijger. Ik drink nooit meer, roept mijn Griekse Adonis. En vraagt of we een frisse neus gaan halen. Tuurlijk, ben ik altijd voor in. Dus gaan we een rondje door het dorp. De dikke dorpshond loopt gezellig met ons mee.

We wandelden nu weer door een ander deel van het dorp. Overal staat het vol met wilde bloemen. Ik spot een wijngaardslak. Chris zijn vader verzamelde vroeger emmers vol met deze delicatesse. Ze werden gekookt en bereid met rijst. Buiten het dorp willen we naar een uitkijkpunt lopen, maar we worden aangevallen door een zwerm vliegen. Wegwezen hier! Om ons heen slaand gaan we er van door. Mijn Adonis heeft een dosis koffie nodig en we belanden weer in het dorpscafé. De kroegbaas grinnikt als hij Chris zijn toestand aanschouwt. Na twee sterke espresso’s begint hij weer aanspreekbaar te worden.

Eind van de middag gaan we nog even de bergen in. Het weer is nog steeds van slag. Er hangt een donkere wolk boven de top van de Falakron, ook genaamd Kale Berg. De bermen staan vol met Gele Brem, en ik blijf de wilde bloemen maar fotograferen. We vertrekken morgenochtend om 8 uur. Jullie kennen die spreuk wel; Gasten en Vis blijven maar drie dagen fris. Dus het is tijd om ons eigen ding te gaan doen. We gaan de bloemetjes buiten zetten op het eiland Samothraki. Grote Broer Bill brengt ons naar Komotini waar we de bus pakken naar Alexandroupolis. Het was helaas niet mogelijk om met de trein te reizen omdat we dan te laat bij de ferry zouden arriveren. Er gaan maar twee ferry’s per dag, en wij nemen die van 12 uur ‘s middags.

Zo lieve mensen, morgen hopelijk wat meer te vertellen. Deze dag stond in het teken van een Griekse kater en de bloemetjes. Zo, nu is het tijd voor een lekker gebakken visje en een glaasje wijn! Proost!

1. Hannie Groen:
    7 mei 2019
    Mooi Petra, al die wilde bloemen, is Chris zijn Griekse kater er weer van door of heeft hij er nog hoofdpijn van ? Ha ha🥃🍷🍷🍷🍷waar te voor staat is nooit goed.
  2. Anja:
    Arme Chris, als ze maar genoten hebben 🥂😊
    Prachtige foto's, goede reis verder!
  3. Angelique:
    Mooie natuur prachtige bloemen
  4. Jannie:
    8 mei 2019
    jullie zijn er weer lekker op uit
    mooie foto,s
    geniet ervan
  5. Corrie Kuis:
    8 mei 2019
    Mooi hoor!!!!!! wij krijgen er ook veel zin in Griekenland. Veel plezier.