Het Griekofilio-virus heeft weer toegeslagen!

20 juli 2019 - Gorinchem, Nederland

We gaan weer naar Griekenland. Morgen is het weer zover, het avontuur kan beginnen. Deze keer drie weken, we vliegen morgen weer met Ryan Air naar Thessaloniki. En reizen weer door naar Kallyfitos naar mijn ‘lieve’ humeurige, lastige schoonmoeder. Daar zien we de rest van de familie ook nog. Zij vertrekken dinsdagmorgen vroeg richting Thessaloniki en nemen daar het vliegtuig naar Boston.

Onze trip begint woensdagochtend in de vroege uurtjes. Om kwart voor 8 vertrekt de ferryboot uit de haven van Kavalla. En hopelijk meert hij rond 6 uur aan in de haven van het eiland Chios. Chios is een van de oostelijke Egeïsche eilanden en het ligt ongeveer zes kilometer van de Turkse kust.

Chios is een afwisselend eiland. Het noorden is vooral rotsachtig en bergachtig, het zuiden is vlakker en vruchtbaarder. In het zuiden groeien de wereldberoemde mastiekbomen die een kostbare harssoort produceren, een natuurlijk produkt, dat enkel in de mastiekdorpen van Chios voorkomt en nergens anders op de wereld. Op dit aparte eiland blijven we elf nachten, we verblijven in een traditioneel klein dorpje, genaamd Vouno. Het is niet ver van de mastiekdorpen vandaan.

Na onze avonturen op Chios hoppen we met de ferry in drie uurtjes naar het eiland Lesbos. Hier zullen we 5 nachten verblijven in Kaloni. Dit geplaagde eiland is de laatste jaren vooral bekend door de vluchtelingen die hier aankomen met boten vanuit Turkije. Dit mooie eiland is het derde grootste eiland van Griekenland. Lesbos is een charmant eiland met een rijke geschiedenis, traditionele huizen, schilderachtige dorpen, prachtige kerken en kloosters, en een werkelijk schitterend landschap. We zullen het gaan ontdekken en laten zien dat het niet nodig is om weg te blijven van dit afwisselende eiland.

Jullie zullen wel denken; Waarom gaan ze nu niet met de camper? Deze reis was al geboekt, maar dit wordt wel voorlopig de laatste reis dat we gaan vliegen naar Griekenland. Want ons droomhuis met wielen wordt eind September in gebruik genomen. We hebben namelijk ons apartement razendsnel verkocht, en per 1 Oktober wordt de camper voor het grootste deel van het jaar ons huis. Een droom gaat in vervulling!

Dus Griekse Adonis, met zijn Mammaloe gaan op reis. Nou dat wordt nog wat hoor, twee camper dummies bij elkaar. Dat zal heel wat vuurwerk geven. De tweede week van Oktober hadden we al plannen om richting Spanje en Portugal te gaan. Helaas is mijn Griekse schoonmoeder zwakker aan het worden en hebben we toch besloten om dan weer richting Griekenland te gaan. Maar wel op onze manier, in een Grieks tempo via België, Luxemburg, Frankrijk, Italië, Kroatië, Montenegro en Albanië. Om tenslotte in Griekenland te belanden. We zijn nu eenmaal besmet met het Griekofilio-virus.

Maar nu eerst morgen onze trip naar Chios en Lesbos. Dus lieve mensen, we vinden het weer gezellig als jullie weer met ons mee reizen. En laat vooral wat horen! 😘

1. Anja:
    21 juli 2019
    Nu al zin in je verhalen 😊
    Goede reis, Petra en Chris! 😘
  2. Petra Eleftheriadis:
    21 juli 2019
    Bedankt Anja, jullie ook een fijne zomer! ☀️🌻 Ik ga mijn best doen om jullie te vermaken. 😁🙋🏻‍♀️
  3. Wilma:
    21 juli 2019
    Twee reislustige schatten bij elkaar dat gaat leuk worden.
    Een fijne vlucht naar het mooie Griekenland,en geniet ervan ook van je schoonmoedertje !!!
    We reizen gezellig mee 👍😎😍
  4. Petra Eleftheriadis:
    21 juli 2019
    Goedemorgen Wilma, we gaan weer proberen er een feestje van te maken! Groeten van Griekse Adonis en Pippie 😘🇬🇷🙋🏻‍♀️
  5. Hannie Groen:
    21 juli 2019
    Wij zullen je leuke verhalen en mooie foto’s op de voet volgen, dus goede reis en geniet er van.
  6. Annie:
    21 juli 2019
    Geniet er van en heel veel groeten . Ik heb nu ook een tijdlang zo n gipsy met het europa-virus in huis uit Australië. Komt goed!!
  7. Petra Eleftheriadis:
    21 juli 2019
    Hoi Annie, ja, we gaan weer. Mooie reis in IJsland heb je gemaakt, prachtig hoor! Lieve groeten van ons 😘
  8. Corrie:
    21 juli 2019
    Ik geniet ieder keer weer van je mooie verhalen. Een fijne vakantie. 😘
  9. Petra Eleftheriadis:
    21 juli 2019
    Hoi Corrie, dank je. Ik zal proberen er weer iets moois van te maken! Groetjes Pippie. 😁
  10. Corrie Kuis:
    21 juli 2019
    We kijken uit naar jullie avonturen. Goede reis en een hele fijne vakantie'.
    Lieve groeten van ons xxx
  11. Petra Eleftheriadis:
    21 juli 2019
    Hoi Lieve familie, sinds kort kan ik via reislogger op jullie reageren. Ik hoorde dat jullie het weer leuk gehad hebben in Pilion. We zijn nu op het vliegveld, dus nog een aantal reisuurtjes te gaan. 🙉 tot gauw! 😜
  12. ANGELIQUE:
    21 juli 2019
    Veel plezier en veel mooie en leuke avonturen gewenst ik kijk uit naar je verhalen dikke kus 💋ook voor Chris je zusje