Ontdekkingstocht rond de Oisterwijkse bossen en vennen!

27 juli 2017 - Gorinchem, Nederland

Vandaag is de volgende wandeling aan de beurt die op ons verlanglijstje stond, we gaan een wandeling rond de vennen van Oisterwijk lopen. Zo gezegd zo gedaan,we geven een dot gas met Suzi en hebben Costa (tom-tom) geinstrueerd hoe we moeten rijden. En warempel alles verloopt helemaal volgens plan en bereiken we een parkeerplaats waar we aan de wandelroute kunnen beginnen.

We gaan van start en komen al snel de eerste vennen tegen, het is weer heel anders lopen dan de Drunense duinen, afwisselend water, diverse bomen en veel grote varens. Opeens horen we een heerlijk live jazzmuziekje door het bos klinken en ik kom helemaal in the mood en plotseling staan we voor een leuk boscafe. Daar was het een gezellige boel al om half 11 's ochtends, ik wilde al weer blijven natuurlijk maar moeders was streng en we hielden ons aan het plan(zucht)!

Tot halverwege de route liep het helemaal volgens plan, toen kwamen we op een asfalt weg en daar liepen we zo te kletsen dat we niet goed op de pijltjes hebben gelet en compleet het spoor bijster zijn geraakt. Na een uur of zo en 4 km. extra zaten we weer op het goede pad, het zal nog wel even duren voor we echte geoefende wandelaars zijn. Gelukkig had moeders een vooruitziende blik en had ze onze lunch ook ingepakt en de broodjes smaakten heerlijk op een omgevallen boom.

Verder zonder veel problemen weer bij Suzi gekomen, wel een beetje vermoeid bijna toch vier uur door de bossen gelopen.Weer Costa (tom-tom) laten weten waar we naar toe moesten en hij bracht ons weer keurig naar Kaatsheuvel terug.Hij was halverwege een beetje sloom ,maar we hadden hem gestoord onder zijn siesta.....

1. Hannie Groen:
    29 juli 2017
    Weer een mooi en leuk verhaaltje erbij. Op naar de volgende trip.
  2. Hannie Groen:
    29 juli 2017
    Je bent vergeten te schrijven dat we wel 14 km gelopen hebben, toch een hele prestatie van ons, of niet?
  3. Corrie Kuis:
    29 juli 2017
    Wat een mooie verhalen en foto's Petra. Wij gaan je verhalen volgen hoor.