Het pittoreske gehucht Giersbergen!

25 juli 2017 - Gorinchem, Nederland

Het was dinsdag perfect weer om te wandelen , niet te koud en niet te warm daar zaten we op te wachten. Mijn lieve moeder was al weer helemaal voorbereid en we konden al gauw op stap. We gingen niet zo ver ,we hadden gedacht om naar Giersbergen te rijden.

Giersbergen is een gehucht ten zuiden van Drunen, je waant je terug in de tijd , het gehucht is ook al meer dan 750 jaar oud. Het heeft 28 inwoners en ligt aan de noordzijde van het Nationaal Park De Loonse en Drunense Duinen.

Herberg "De Drie Linden" is een perfect startpunt voor een wandeling over de golvende stuifzandvlakten, heidevelden en uitgestrekte bossen. Zo gezegd zo gedaan, we stappen in Suzi en twintig minuten later staan we bij de herberg. We hadden een trage start want we konden het beginpunt niet zo snel vinden maar daarna gingen we als een tierelier.

We moesten over een heuse berg klimmen genaamd Capucijnenberg, het was wel zwaar lopen door het zand maar wel prachtige uitzichten over de vlaktes. We doorkruisten ook nog het Varkensbos maar geen varken gezien! Het dreigde wel steeds te gaan regenen maar op een paar druppels na hebben we het droog gehouden en na afloop was het weer genieten bij de herberg. Het was weer quality time met moederlief!

1. Hannie Groen:
    28 juli 2017
    Voor zo'n klein dorp heb je er wel een geweldige foto reportage van gemaakt, goed gedaan dochter.
  2. Hannie Groen:
    28 juli 2017