De Sprinkhaan op stal en Home Sweet Home!

26 juni 2018 - Gorinchem, Nederland

Jullie hebben nog wat van mij te goed, het slot van de avontuurlijke tocht met de Sprinkhaan. Vrijdagochtend bestond uit wat zaken regelen en in de middag zochten we de koelte op bij de rivier Zygatis. We gingen niet met de Sprinkhaan maar met de auto van vriend Simos. Chris noemt hem de "Baron" van Kallyfitos. Simos is een soort  hereboer, hij heeft heel veel grond wat hij laat bebouwen met graan, olijven, wijnstokken etc. Maar hij laat het hele dorp meegenieten met zijn vele feesten. Zijn zusje baat het dorpscafé uit, waar wij de tijd doorbrengen met kletsen met vele dorpsbewoners.

We gingen dus naar de rivier waar de bronnen zijn en vele grote schaduwrijke Platanen. Aan de rivier een aantal restaurants en café's. Eerst gaan we even wandelen langs de rivier, het water is kristalhelder en we zien de karpers zwemmen. Langs de oevers dansen de libelle's om ons heen. Ze glanzen prachtig blauw in de zon. Overal beekjes en een blad danst mee op de stroming van het water. We gaan wat drinken in het "River Café".  Daarna weer naar Kallyfitos, we moeten de Sprinkhaan nog naar zijn stalling brengen. Wat hebben we het leuk gehad met z'n drieën! Maar aan alles komt een eind.

Zaterdagochtend om kwart voor zeven reed de taxi voor die ons naar het busstation in Drama brengt. Na twee uur bussen waren we in Thessaloniki en we hadden een relaxte vlucht naar Eindhoven. Suzi was ook weer blij dat we er waren, die wilde ook naar haar eigen stal. Ze steigerde er helemaal van. Maar op de terugweg naar huis, eerst een stop bij Vaders en Moederlief om even gezellig te wijnen en bij te praten.

Daarna richting Gorinchem en het was ook weer lekker om thuis te komen. Home Sweet Home! Ik wil iedereen bedanken voor de leuke reacties op de vertelsels en de foto's. Altijd erg leuk om te lezen en iedere keer ben ik ook nieuwsgierig wat jullie er van vinden. Nu gaan we er weer een feestje van maken in Nederland. Dus hou Pippie's Reisblog in de gaten!

1. Hannie Groen:
    26 juni 2018
    De laatste mooie natuurfoto's van Griekenland, maar nu gaan we weer aan de wandel in Nederland, waar het wel anders maar ook mooi kan zijn.
  2. Annet v gelder:
    26 juni 2018
    Ik heb genoten van je verhalen Petra.
  3. Cor en corry kuis:
    27 juni 2018
    Ik heb ook heel erg genoten van je verhalen en prachtige foto's.

groetjes, cor en corry xxx
  4. Corrie Kuis:
    27 juni 2018
    Welkom thuis. Het waren weer prachtige verhalen en foto's. We hebben er van genoten toen wij thuis kwamen uit Griekenland. Groetjes xxx