We zijn van Tinos naar Andros gehopt!

8 oktober 2018 - Ándros, Griekenland

Rond 8 uur stappen we in de taxi die ons naar de haven van Tinos brengt. Het waren leuke dagen op dit verrassend mooie eiland. Het is waar, het is een droog en dor eiland maar dat heeft zeker een bepaalde charme. Wij hebben er in ieder geval van genoten. De ferry lijkt wel een bedevaartboot, volgeladen met hoofdzakelijk vrouwen in het zwart gekleed. Ze worden vaak begeleidt door hun eigen Pope (priester) uit hun eigen dorp of gemeenschap. Helaas moet ik zeggen dat het grote deel er niet erg snugger uitziet.

Na anderhalf uur varen legt de kapitein de bedevaartboot aan in de haven van Andros. Onze taxi staat al te wachten en in een klein kwartiertje staan we op de stoep van Villa Arni. We krijgen een ruim appartement met een bed zo groot daar kan je verstoppertje in spelen. Eerst een auto geregeld, die wordt na een uurtje voorgereden. We gooien er wat spullen in en gaan direkt op pad om iets te gaan eten want dat is er vanochtend bij ingeschoten.

Onze keus valt op het oudste restaurant in Batsi. Batsi ziet er leuk uit, een klein vissersplaatsje met een mooi strand. We parkeren bij de haven. De vissers zijn bezig met een enorm visnet te ontwarren. Taverne Stamatis serveert ons heerlijke inktvis en gegrilde sardinen. En de courgette beignets heb ik nog nooit zo lekker gegeten dus het was een goede keus. Weggespoeld met de nodige witte wijn en tsipouro ( lokale ouzo) vieren we weer ons eigen feestje. We gaan nog een stukje rijden maar de fut is eruit dus we gaan naar het appartement om te chillen. En zo glijdt er weer een dag voorbij in het mooie Griekenland.

1. Hannie Groen:
    9 oktober 2018
    Een mooi begin op Andros, ik ben benieuwd wat dit eiland nog meer te bieden heeft.
  2. Corrie Kuis:
    10 oktober 2018
    Het ziet er mooi uit met een leuk haventje. Veel plezier daar.